پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 310082 تاریخ : 1396/09/11-15:52:54
,7,
نوسان زیاد طلا در بازارهای جهانی

نوسان زیاد طلا در بازارهای جهانی

قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه در حالی با نوسانات شدیدی روبرو شد که یک شبکه خبری آمریکا جزییات جدیدی را درباره پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور فاش کرده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از شبکه ای بی سی نیوز اعلام کرده است که مایکل فلین مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید آماده همکاری با بازرسان قضایی است و احتمالا به آنها گفته است که دونالد ترامپ در جریان رقابت های انتخاباتی سال گذشته به وی دستور داده است تا با مقام های روسی ارتباط برقرار کند.

بر اساس این گزارش، افشای این اطلاعات به سرعت موجب کاهش ارزش دلار و شاخص سهام در بورس وال استریت شده است. سرمایه گذاران نگران هستند که اخبار سیاسی بتواند تاثیر منفی بر تصمیم سنای آمریکا برای حمایت از طرح پیشنهادی اصلاحات مالیاتی ترامپ داشته باشد.

البته میچ مک کانل رهبر جمهوریخواهان سنای آمریکا تاکید کرده است که آراء کافی در سنا وجود دارد تا طرح مالیاتی تصویب شود.

به اعتقاد برخی تحلیلگران اقتصادی، اخبار مربوط به فلین می تواند کاتالیزور خوبی برای افزایش تقاضا و قیمت جهانی طلا در روزهای آینده باشد.

قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه با 0.3 درصد افزایش به بیش از 1279 دلار رسیده استقیمت طلا برای لحظاتی به بیش از 1289 دلار رسیده بودقیمت طلا با این حال طی هفته گذشته با کاهش 0.8 درصدی روبرو شده است.

تحلیلگران کامرزبانک آلمان بر این باورند که تصویب اصلاحات مالیاتی در نهایت به ضرر قیمت طلا خواهد بود چرا که موجب افزایش تورم شده و در نهایت فدرال رزرو را مجبور به افزایش نرخ بهره خواهد کرد.

کاهش قیمت طلا در روزهای اخیر احتمالا تحت تاثیر افزایش شاخص سهام در بازارهای بین المللی و امیدواری ها نسبت به بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا در صورت تصویب طرح اصلاحات مالیاتی بوده است.

برخی کارشناسان بازار نیز معتقدند که قیمت طلا در کوتاه مدت بین 1265 تا 1300 دلار در نوسان خواهد بود، محدوده قیمتی که در ماه نوامبر نیز حفظ شده است. این سخت ترین محدوده قیمت طلا در 12 سال اخیر به شمار می رود.

قیمت هر اونس نقره نیز با 0.6 درصد کاهش به 16.33 دلار رسیده است. قیمت نقره در هفته گذشته با کاهش 3.8 درصدی روبرو شده است. به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی و نوسانات ارزش دلار تاثیر زیادی بر قیمت طلا در روزهای آینده خواهد داشت.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 264
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران