پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 265662 تاریخ : 1395/11/09-12:42:10
,6,10028,
نوسازی چهل هزارمین تاکسی فرسوده با محصولات گروه صنعتی ایران خودرو

با حضور مقامات لشگری و کشوری صورت گرفت:

نوسازی چهل هزارمین تاکسی فرسوده با محصولات گروه صنعتی ایران خودرو

در مراسمی با حضور مقامات کشوری و لشگری چهل هزارمین تاکسی فرسوده با محصولات گروه صنعتی ایران خودرو نوسازی شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از ایکوپرس ، در مراسم جایگزینی چهل هزارمین تاکسی فرسوده معاون اجرایی رییس جمهور، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت، رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، رئیس پلیس راهور ناجا و رئیس کمیسیون کشاورزی، معاون توسعه امور تولیدی سازمان برنامه بودجه  و جمعی از مدیران ارشد کشور حضور داشتند.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در این مراسم، جایگزینی خودروهای فرسوده را رسالت و تعهد ایران خودرو در مقوله مسئولیت های اجتماعی دانست و تاکید کرد:‌ دستیابی به سیاست های اقتصاد مقاومتی با انسان سالم،‌ جامعه سالم و محیط زیست سالم محقق می شود.

مهندس هاشم یکه زارع با بیان اینکه ایران خودرو به صورت داوطلبانه در اجرای طرح جایگزینی 90 هزار دستگاه تاکسی فرسوده اعلام آمادگی کرده گفت: برای رفاه حال تاکسی داران 20 میلیون تسهیلات با بهره 16 درصد درنظر گرفته شد که ایران خودرو براساس مسئولیت اجتماعی خود، 6 درصد مابه التفاوت بهره بانکی را برعهده گرفت تا رضایتمندی این قشر زحمتکش را جلب کند.

وی اجرای طرح جایگزینی را موفق توصیف و ضمن اعلام ثبت نام 63 هزار نفر متقاضی گفت: از ابتدای اجرای طرح تاکنون 40 هزار تاکسی جایگزین شده است.

مهندس یکه زارع کوتاه بودن فرآینده تعویض تاکسی فرسوده را از ویژگی های مهم این طرح عنوان کرد و افزود: قبلا فرآیند تعویض و نوسازی خودرو یک تا دوماه زمان دربر می گرفت اما در این طرح، تاکسی داران همزمان با تحویل تاکسی فرسوده در بازه زمانی یک ساعته می توانند تاکسی جدید خود را تحویل بگیرند که این موضوع موجب رضایتمندی بالای تاکسی داران شده است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به تغییر چهره شهرها با تردد تاکسی های نو گفت: در تهران تعداد 10 هزار و 900 متقاضی برای تعویض تاکسی ثبت نام کرده اند که تاکنون حدود 9 هزار و 500 دستگاه تاکسی تحویل داده شده است. اجرای طرح در تهران به زودی به اتمام خواهد رسید.

وی  افزود: در سایر استان ها نیز تعداد 30 هزار و 500 تاکسی فرسوده جایگزین و نوسازی شده است.

وی ادامه داد: در 315 شهر کشور درحال اجرای طرح هستیم،‌ در برخی مانند اسفراین، گچسار و دیواندره تحویل تاکسی های نو به اتمام رسیده و در برخی دیگر نیز ادامه دارد.

مهندس یکه زارع بیشترین آمار ثبت نامی را در کلانشهر های تهران،‌تبریز، مشهد،‌کرج، شهریار،‌قم، شیراز، کرمانشاه، اصفهان و قزوین اعلام کرد و گفت: به طور میانگین 5 تا 10 درصد از تعهد ایران خودرو در شهرهای مختلف باقی مانده که درحال انجام آن هستیم.

وی از سازمان ها و نهادهایی که در اجرای این طرح مشوق و همراه ایران خودرو بودند تقدیر و تشکر کرد و گفت: ‌سازمان مدیریت و برنامه ریزی، وزارت صنعت، ریاست جمهوری، سازمان حفاظت محیط زیست،‌ وزارت کشور، ستاد حمل و نقل سوخت، وزارت کشور،‌ اتحادیه تاکسی رانی کشور، بانک های ملت،‌ تجارت و پارسیان و دیگر نهادهای مرتبط در این مسیر همراه و در موفقیت ایران خودرو اثرگذار بوده اند.

گفتنی است، منافع حاصل از کاهش مصرف سوخت در قالب جایگزینی40 هزار تاکسی فرسوده ازآغاز اجرای طرح تا کنون و بر مبنای قیمت های جهانی در حدود 1510 میلیارد ریال بوده است. همچنین کاهش مصرف 28 میلیون لیتر بنزین،52 میلیون متر مکعب گاز، کاهش ارزبری، افزایش اشتغال، بهبود عملکرد خودروها، ارتقاء ضریب ایمنی خودروها در راستای ارتقا بر اساس استانداردهای اجباری،کاهش 96 هزار تنی آلاینده ها شامل مونوکسید کربن، هیدرو کربن ها و اکسیدهای نیتروژن از محاسن  این طرح ملی به شمار می آید.




ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 284
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران