پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 399228 تاریخ : 1397/07/24-16:50:49
,11,
نوسازی بافت‌های فرسوده و ناپایدار راه‌کار تولید مسکن

بهادری:

نوسازی بافت‌های فرسوده و ناپایدار راه‌کار تولید مسکن

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در دولت نهم و دهم، مسکن مهر به عنوان راه حل معضل مسکن مورد پیگیری قرار گرفت، اما در شرایط کنونی دولت تمام تمرکز خود را برای احیای بافت های فرسوده و طرح های بازآفرینی شهری گذاشته است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت راه وشهرسازی، سید هادی بهادری با اشاره به برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی برای اجرای طرح بازآفرینی شهری در کلانشهرهای کشور، گفت: دولت یازدهم و دوازدهم از آغاز فعالیت خود، به دنبال تغییر استراتژی شهرسازی در کشور بودند و عملا طرح بازآفرینی شهری جایگزین پروژه مسکن مهر شد.

رویکرد متفاوت دولت‌ها در مسکن‌سازی؛ دولت دهم, مسکن مهر و دولت یازدهم؛ بازآفرینی شهری

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در دولت نهم و دهم، مسکن مهر به عنوان راه حل معضل مسکن مورد پیگیری قرار گرفت و اعتبار کلانی در این رابطه اختصاص داده شد، اما در شرایط کنونی دولت تمام تمرکز خود را برای احیای بافت های فرسوده و طرح های بازآفرینی شهری گذاشته است.

نوسازی بافت های فرسوده و ناپایدار، راه کار تولید مسکن

وی افزود: به نظر من بهترین راه کار در بحث تولید مسکن برای اقشار مختلف جامعه، نوسازی بافت های فرسوده و ناپایدار است، زیرا نخستین مزیت این مسئله این است که دیگر لازم به جایابی و جست و جو و خرید زمین نیست و دولت می تواند با تخصیص اعتبارات لازم، بافت فرسوده را به مساکن نوساز تبدیل کند.

ساختمان های مسکن مهر در برخی از نقاط خالی از سکنه هستند

بهادری ادامه داد: به طور حتم تمام اقدامات برای اجرای طرح بازآفرینی شهری، باید کارشناسی شده صورت گیرد، زیرا شاهد هستیم که ساختمان های مسکن مهر به علت عدم توجه به پیوست های کارشناسی و تحقیقاتی، امروز در برخی نقاط خالی از سکنه هستند.

وی گفت: در شرایط کنونی نوسازی بافت های فرسوده در کلانشهرها به ویژه پایتخت از اهمیت بسیار بالایی برخودار است، زیرا بر اساس آمارها حدود 15 درصد از جمعیت تهران در این مناطق زندگی می کنند، همچنین 37 درصد از جمعیت در مناطق با بافت های ناپایدار زندگی می کنند.

وجود بافت های فرسوده در  196 محله شهر تهران

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: بر اساس گزارشات، بافت های فرسوده و ناپایدار در حدود 196 محله شهر تهران قرار دارد و به طور حتم دولت و وزارت راه و  شهرسازی باید اولویت خاصی برای نوسازی این مناطق قرار دهد.

اجرای طرح بازآفرینی شهری نیازمند تخصیص اعتبارات لازم است

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: اجرای طرح بازآفرینی شهری نیازمند تخصیص اعتبارات لازم است، به این منظور بانک مرکزی و وزارت راه و شهرسازی باید برنامه مدونی را برای پرداخت بودجه اختصاص دهند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 244
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران