پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 252556 تاریخ : 1395/10/04-18:11:47
,6,17,
نوسازی 15 هزار دستگاه وانت بار فرسوده در ناوگان شهری کلید خورد

نوسازی 15 هزار دستگاه وانت بار فرسوده در ناوگان شهری کلید خورد

رییس اتاق اصناف ایران از آغاز نوسازی 15 هزار دستگاه وانت بار فرسوده در ناوگان حمل و نقل شهری و اعطای تسهیلات 200 میلیون ریالی به هر متقاضی خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت علی فاضلی امروز (شنبه) در جمع خبرنگاران افزود: در نشستی با نمایندگان بانک مرکزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان برنامه و بودجه، اتاق اصناف ایران، شرکت ایران خودرو، ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت و نیروی انتظامی (پلیس راهور) به این جمع بندی رسیدیم که 15 هزار وانت فرسوده حمل و نقل عمومی نوسازی شوند.

فاضلی میزان تسهیلات بانکی برای هر دستگاه وانت فرسوده را حداکثر 200 میلیون ریال با نرخ سود 16 درصد و اقساط 48 ماهه عنوان کرد.
وی افزود: اتحادیه صنفی حمل و نقل بار سبک شهری مسوولیت پیگیری طرح از زمان ثبت نام تا تحویل وانت جایگزین با پلاک عمومی «ع» را برعهده دارد و صدور پلاک عمومی از سوی نیروی انتظامی منوط به اخذ نامه تاییدیه از اتحادیه است.
فاضلی ادامه داد: دارندگان وانت بارهای فرسوده با مراجعه به اتحادیه صنفی و معرفی پلاک می توانند نسبت به جایگزینی خودروهای فرسوده خود اقدام کنند.
به گفته وی، براساس برآوردها، بیش از 30 هزار خودرو فرسوده وجود دارد اما اکنون فقط توان نوسازی 15 هزار وانت بار فرسوده از سوی ایران خودرو وجود دارد.
رییس اتاق اصناف ایران افزود: نوسازی در سایر ناوگان حمل و نقل عمومی نیز باید انجام شود.
در ادامه این نشست، رییس اتحادیه حمل و نقل بار سبک شهری و پیک موتوری درباره طرح جایگزینی 15 هزار وانت بار فرسوده گفت: برای نخستین بار نوسازی 15 هزار وانت بار فرسوده بر عهده اتحادیه های کشوری واگذار شده است.
«محسن طاقدار» افزود: اعضای صنف با مراجعه به مرکزهای اسقاط و اخذ گواهی و تاییدیه اتحادیه به خودروساز معرفی می شوند.
وی ادامه داد: همچنین دارندگان وانت فرسوده که عضو اتحادیه حمل و نقل بار سبک شهری نیستند، با مراجعه به اتحادیه صنفی می توانند نسبت به جایگزینی خودروهای فرسوده خود اقدام کنند.
رییس اتحادیه حمل و نقل بار سبک شهری گفت: وانت آریسان دوگانه سوز و تندر «ال90» به عنوان خودرو جایگزین وانت های فرسوده در نظر گرفته شده است که اعضا می توانند با پرداخت 50 تا 100 میلیون ریال نسبت به نوسازی خودرو خود اقدام کنند.
وی در پاسخ به پرسشی درباره معایب خودرو آریسان گفت: معایب این خودرو برطرف شده است و مشکلی از این بابت وجود ندارد.
طاقدار درباره ارزش گواهی اسقاط وانت های یک تن و پایین تر و وانت بار بالاتر از یک تن اعلام کرد: مالکان وانت بار یک تن و پایین تر که وانت بار مزدا و پیکان را در برمی گیرد، با ارایه گواهی اسقاط مشمول 20 میلیون ریال تخفیف و صاحبان وانت یک تن و بالاتر نیز مشمول 30 میلیون ریال تخفیف می شوند.
وی افزود: تکمیل پرونده در سامانه نوسازی (پیش از صدور پلاک) برای آن دسته متقاضیانی که نسبت به فروش گواهی اسقاط خودرو خود در مرکزهای اسقاط اقدام می کنند پس از تایید اصالت گواهی اسقاط صادر شده توسط نیروی انتظامی و اتحادیه صورت می پذیرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 250
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران