پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 177913 تاریخ : 1394/12/04-03:18:01
,5,6,14,16,17,19,
نوبخت: قرارداد هواپیماهای ایرباس اجاره به شرط تملیک است

نوبخت: قرارداد هواپیماهای ایرباس اجاره به شرط تملیک است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با بیان این که قرار نیست منابع محدود کشور صرف خرید هواپیما شود، تصریح کرد: قرارداد هواپیماهای جدید ایرباس اجاره به شرط تملیک است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت,محمدباقر نوبخت عصر امروز سه شنبه در حاشیه همایش «تبیین برنامه ششم توسعه اقتصاد، اجتماعی، فرهنگی و اولین برنامه اقتصاد مقاومتی سال های 99-1395 در نشستی خبری گفت: هرگونه خرید در کشور که بر مبنای فاینانس (تامین مالی خارجی) باشد، با تصویب شورای اقتصادی انجام می شود. 

به گفته معاون رئیس جمهوری ، هیچ تضمین خرید برای 50 فروند هواپیمای ایرباس که برنامه است در اختیار ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد، داده نشده است، بلکه قرارداد آنها اجاره به شرط تملیک خواهد بود. 
نوبخت تصریح کرد: انتقادهای این روزهای برخی که دم از خرید این هواپیماها می زنند شاید در فضای انتخاباتی قابل توجیه باشد، اما واقعیت ندارد. 

عرضه60 هزار تن سیب و پرتقال برای نوروز 95 
معاون رئیس جمهوی از برنامه ریزی برای عرضه 42 هزار تن پرتقال و 18 هزار تن سیب برای ایام پایانی سال جاری و نوروز 1395 خبر داد و افزود: تاکنون 32 هزار تن پرتقال و 12 هزار تن سیب به این منظور در سردخانه ها انبار شده است و مابقی در آینده نزدیک تامین می شود و در موعد مقرر توزیع خواهد شد.
 
کشورهای عرضه کننده نفت حق ایران را به رسمیت بشناسند 
وی در پاسخ به پرسشی در باره حضور رئیس جمهوری آذربایجان در ایران، موضوع این سفر را فراتر از قیمت نفت و مسائل مربوط به آن برشمرد و گفت: هم اینک عرضه نفت در بازار از تقاضای آن پیشی گرفته و باید کاهش یابد. 
نوبخت به گفته برخی مسئولان کشورهای عضور اوپک مبنی بر ثابت نگهداشتن وضعیت موجود بازار اشاره کرد و افزود: ظاهرا این کشورها نمی خواهند حق ایران را به رسمت بشناسند. 
معاون رئیس جمهوری گفت: این کشورها باید سهم خود را در بازار نفت تقلیل داده و ایران باید به تدریج به سهمیه خود پیش از تحریم ها باز گردد. 
 
افزایش حقوق کارکنان دولت از فروردین ماه اعمال می شود 
معاون رئیس جمهوری ادامه داد: مقرر شده مطابق برنامه زمان بندی، پس از بازگشت نمایندگان مجلس از حوزه های انتخابیه، کار رسیدگی به بودجه مجدد آغاز شود تا موفق به ارائه آن تا پایان سال شویم. 
نوبخت ضمن اشاره به احتمال ادامه یافتن کار رسیدگی به بودجه در هفته های ابتدایی سال آینده خاطرنشان کرد: حتی اگر این امر تا هفته سوم فروردین ماه هم ادامه داشته باشد، در هفته چهارم می توان افزایش حقوق بازنشستگان و کارکنان دولت را اعمال کرد. 
 
دولت از اختیارات قانونی خود برای پرداخت یارانه ها استفاده خواهد کرد 
وی همچنین درپاسخ به پرسشی در خصوص پرداخت یارانه ها اضافه کرد: قانون اختیاری برای دولت قائل شده است تا 10 درصد ردیف های بودجه را از جابجایی سایر ردیف ها افزایش دهد. 
معاون رئیس جمهوری تصریح کرد: دولت از سقف اختیارات قانونی خود برای پرداخت یارانه ها استفاده خواهد کرد که شامل390 هزار میلیارد ریال( 39 هزار میلیارد تومان) به اضافه 39 هزار میلیارد ریال(3900 میلیارد تومان ) ناشی از جابجایی 10 درصدی ردیف های بودجه است. 
 
سرمایه گذاری در میادین مشترک نفتی با رعایت اولویت 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص قراردادهای نفتی گفت: سرمایه گذاری در میادین مشترک با رعایت اولویت ها و در چارچوب قراردادهای منعقده انجام می شود. 
به گفته نوبخت انجام این مهم باید با رعایت مصالح و منافع ملی، از جاذبه هایی برای طرف سرمایه گذار نیز برخوردار باشد. 
 
انتخابات 
وی در خصوص ادعای برخی از گروه ها مبنی بر دخالت خبرگزاری بی بی سی در انتخابات گفت: ما اجازه دخالت هیچ مرجع خارجی را به مسائل داخلی خود نمی دهیم. 
نوبخت گفت: اگر ادعای کسانی که اعلام می کنند یکی از لیست ها منتخب انگلیس است، باید گفت نامزدهای این لیست از فیلتر شورای نگهبان عبور کرده اند، بنابراین چنین ادعایی می تواند شورای نگهبان را زیر سوال ببرد که درست نیست. مردم ما فهیم هستند و به این شیوه های غیراخلاقی توجه نمی کنند. 
معاون رئیس جمهوری درباره لیست های گوناگون انتخاباتی از اصولگرایان، اعتدالیون و اصلاح طلبان گفت: همه لیست ها فرزندان این مردم هستند و نباید در تقوای آن ها شک داشت ، زیرا همه آنها از کانال دقیق شورای نگهبان عبور کرده اند. 
 
تجمیع بیمه ها 
نوبخت همچنین در خصوص موضوع تجمیع بیمه ها گفت: دو دستگاه اجرایی شامل وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیدگاه متفاوتی دارند. 
به گفته وی سازمان مدیریت موظف شده است موضوع تجمیع بیمه ها را بر اساس دیدگاه دو نهاد بررسی و نظر خود را بیان کند. 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت، بررسی سازمان درباره این موضوع هنوز تکمیل و قطعی نشده است و هر زمان نهایی شد اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 374
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران