پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 251715 تاریخ : 1395/09/24-09:39:31
,8,17,
نهمین نشست با مدیران صندوق های سرمایه گذاری در بورس تهران

نهمین نشست با مدیران صندوق های سرمایه گذاری در بورس تهران

روز سه شنبه، 23 آذر ماه 1395، نهمین نشست با مدیران صندوق های سرمایه گذاری در بورس تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از بورس تهران، طوبی دهقانی، مدیر امور ناشران بورس تهران اظهار داشت: با توجه به دغدغه صندوق های سرمایه گذاری در خصوص ابلاغیه اصلاحات نصاب سرمایه گذاری و حداقل شرایط بدوی درخواست صدور مجوز و تمدید فعالیت صندوق ها که در اسفندماه 1394 به صندوقها ابلاغ شده است، دستور جلسه نهمین جلسه نشست با صندوق ها را به این موضوع اختصاص یافت که امیدواریم با برگزاری این نشست سازمان از مسائل و نگرانی های صندوق ها مطلع شود و با رفع مسائل مطرح شده بتوانیم شاهد یک پیشبرد و توسعه در صنعت صندوق­های سرمایه گذاری باشیم.

وی افزود: در این جلسه مدیران صندوق های سرمایه گذاری ضمن ابراز نگرانی از اجرای ابلاغیه مربوط به حداقل شرایط لازم برای صدور مجوز و تمدید صندوق ها اظهار داشتند در صورت اجرای این ابلاغیه بسیاری از صندوق ها با چالش مواجه شده و این امر منجر به خروج نقدینگی و سرمایه گذار از بازار سرمایه می‌شود.

از جمله پیشنهادات ارائه شده در این جلسه سرمایه گذاری صندوق های بادرآمد ثابت در صندوق های سهمی، همچنین انتقال سبدها به صندوق ها بود. همچنین شرکت کنندگان در این جلسه خواستار انتشار گزارش پژوهش صورت گرفته در خصوص ابلاغیه های سازمان به خصوص ابلاغیه مربوط به حداقل شرایط تمدید و حدنصاب ها بودند.

در ادامه چاوشی، رئیس سابق اداره امور بر نهادهای مالی هدف ابلاغ دستورالعمل را اعمال فلسفه واقعی ایجاد صندوق های سرمایه گذاری عنوان کرد و اظهار داشت: هدف از تشکیل و ایجاد صندوق های سرمایه گذاری تجمیع سرمایه های افراد و تشکیل پرتفویی است که معنی واقعی mutual fund را بدهد. اگر قرار است صندوقی 5 یا 6 نفر سرمایه گذار با سرمایه محدود داشته باشد که نام آن سبد خواهد بود و نه mutual fund.

صباغیان سرپرست امور نهادهای مالی نیز اظهار داشت: سازمان دغدغه صندوق های سرمایه گذاری را مد نظر دارد و پیگیر مشکلات صندوق ها است. شرایط بازار و تمام جوانب در سازمان و امور نظارت بر نهادهای مالی حتما در تصمیم گیری ها لحاظ می شود. همچنین اگر راهکار و پیشنهادی از سوی صندوق ها است بصورت دقیق و با برنامه مشخص ارائه شود تا بتوان بر روی آن کار کارشناسی انجام دهیم و صرفا در قالب یک نظر نباشد.

نشست با مدیران صندوق های سرمایه گذاری در راستای تعامل بیشتر فعالان بازارسرمایه با نهادهای ناظر و تدوین کننده مقررات صورت میگیرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 303
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران