پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 251418 تاریخ : 1395/09/22-10:41:16
,13,17,
نماینده بخش کشاورزی: پرداخت سود و بهره بالای بانکی مهمترین مشکل کشاورزان است

نماینده بخش کشاورزی: پرداخت سود و بهره بالای بانکی مهمترین مشکل کشاورزان است

نماینده بخش کشاورزی در جشن شکرگزاری برداشت محصول گندم، سود بالای بانکی و پرداخت بدهی سال های گذشته را از مهمترین مشکلات کشاورزان اعلام کرد و گفت: بهره های بالای بانکی باعث کاهش رقابت در تولید این بخش شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ,حسین شاه نظری امروز (دوشنبه) در این آیین که با حضور رییس جمهوری در سالن اجلاس سران برگزار شد، افزود: برای توسعه و صادرات به کاهش سود های بانکی نیاز است.

شاه نظری گفت: با تدبیر و حمایت دولت یازدهم از تولیدات کشاورزی بویژه گندم، امسال باید به فکر صادرات این محصول باشیم.
وی افزود: در سالیان گذشته گندم زیر قیمت فروخته می شد. گرچه اکنون نرخ گندم همچنان پایین است اما زیر قیمت تمام شده محصول نیست و این موضوع برای تولیدکنندگان و کشاورزان دلگرمی ایجاد کرده است.
گندمکار نمونه کشور در سال های گذشته گفت: 35 سال تجربه نشان می دهد با بهره‌گیری از سیستم آبیاری قطره‌ای به ازای هر مترمکعب دو کیلوگرم گندم تولید می شود و این روش حجم مصرف آب را به نصف کاهش می دهد.
وی اضافه کرد: بکارگیری روش های نوین آبیاری و صرفه جویی در آب می تواند تولید گندم کشور را به دو برابر افزایش دهد. بنابراین انتظار می رود دولت برای بهینه سازی مصرف آب و افزایش تولید باید بیش از پیش به این امر توجه کند.
شاه نظری گندم را از محصولات راهبردی و پایه محصولات کشاورزی برشمرد و گفت: ما کشاورزان می‌توانیم با پشتکار و تلاش در تولید محصولات کشاورزی مانند گندم، کشور را از واردات بی نیاز کنیم. 
 دومین جشن شکرگزاری برداشت محصول گندم امروز پس از 12 سال وقفه با حضور مسئولان بلندپایه کشوری برپا شد. 
نخستین جشن گندم در سال 1383 برگزار شده بود.
رییس جمهوری در این مراسم اعلام کرد امسال 147 هزار میلیارد ریال منابع مالی به بخش کشاورزی اختصاص یافت که نصف کل بودجه عمرانی کشور می شود.
در این مراسم وزیر امور اقتصادی و دارایی، رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و رییس سازمان برنامه و بودجه، تندیس بخش کشاورزی را به سبب حمایت از این بخش در زمینه تامین اعتبارات دریافت کردند. 
همچنین سه تولیدکننده برتر بخش زراعت و دو نفر از مسوولان بخش کشاورزی به سبب اجرای طرح های کاربردی اقلیم تجلیل شدند.
طبق آمارها، امسال دولت با خرید تضمینی 11 میلیون و 500 هزار تن گندم توانست رکورد تولید و خرید این محصول را بشکند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 284
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران