پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 310495 تاریخ : 1396/09/17-13:48:27
,14,
نقش‌آفرینی اصلی در رویداد «همدان پایتخت گردشگری آسیا» برعهده مدیران استانی است

مونسان در دیدار با نماینده مردم همدان:

نقش‌آفرینی اصلی در رویداد «همدان پایتخت گردشگری آسیا» برعهده مدیران استانی است

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با تأکید بر برگزاری هرچه بهتر رویداد همدان پایتخت گردشگری آسیا در سال 2018 گفت: برگزاری هرچه بهتر این رویداد نیازمند همت والای مسئولان استانی است و مدیران استان همدان و مدیریت شهری نقش‌آفرینان اصلی برگزاری هرچه بهتر این رویداد هستند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری  در دیدار با امیر خجسته نماینده همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب افزود: هرگونه همکاری که برای برگزاری هرچه بهتر رویداد "همدان پایتخت گردشگری آسیا" لازم باشد انجام می‌دهیم و همکاری لازم را در این خصوص با استاندار و مدیران استانی خواهیم داشت اما در برگزاری هرچه بهتر این رویداد مدیران استانی نقش مهمی دارند و پیشنهاد من این است که ستاد استانی این رویداد به همت استاندار همدان تشکیل شود.

وی افزود: باید از این فرصت به بهترین نحو مطلوب استفاده کرد و همدان در بین گردشگران داخلی و خارجی به‌شکل شایسته‌تری معرفی شود.

مونسان با بیان این‌که توسعه کشور و افزایش درآمد و اشتغال‌زایی تنها از راه گردشگری میسر است افزود: رونق کشورهایی مانند مالزی و ترکیه از طریق گردشگری در سال‌های اخیر تحقق یافته است.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در ادامه گفت: ورود هر گردشگر به‌طور میانگین 1000‌دلار ارزآوری دارد و می‌تواند شش شغل ایجاد کند و اگر بتوانیم سالانه 500هزار گردشگر خارجی به تعداد گردشگران ورودی اضافه کنیم، سالانه 500‌هزار دلار ارزآوری خواهیم داشت.

وی با اشاره به سابقه تمدنی همدان گفت: همدان روزگاری پایتخت ایران بوده است و دارای سابقه تمدنی بسیار زیادی است و آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد اما به‌نظر می‌رسد این شهر بزرگ و تاریخی ناشناخته مانده است درحالی‌که با کارهایی ساده مانند برگزاری جشنواره‌های غذایی و... می‌توان جاذبه‌های ناشناخته شده شهرها را معرفی کرد.

 

معرفی همدان در شبکه‌های ایرلاین ترکیش

مونسان به فرصت‌های پیش‌آمده برای شهرهایی مانند همدان در سطح داخلی و خارجی اشاره کرد و افزود: بر اساس قرارداد با ترکیش، پنج شهر ایران در شبکه‌های این ایرلاین بین‌المللی و گسترده بدون صرف حتی یک ریال و کاملا به صورت رایگان تبلیغ می‌شود که همدان نیز یکی از این شهرهاست و اکنون نیز فرصتی برای میزبانی همدان برای سال 2018 از کشورهای مختلف آسیایی به وجود آمده است که باید از این فرصت برای معرفی هرچه بهتر همدان استفاده کرد.

معاون‌رئیس جمهوری ادامه داد: هر حمایتی که لازم باشد برای معرفی ظرفیت‌های همدان انجام خواهیم داد و در حال حاضر نیز پرونده ثبت جهانی هگمتانه نیز در دست تهیه است.

مونسان سپس به نقش شهرداری‌ها در معرفی طرفیت‌های گردشگری و نیز توسعه و رونق گردشگری در هر شهر اشاره کرد و گفت: نگاه شهردارها خصوصا در شهرهای تاریخی و تمدنی مانند همدان از ساخت خیابان و احداث پل و بزرگراه باید به توسعه فضاهای گردشگری و رونق این صنعت تغییر کند. چراکه آنچه که باعث رونق و توسعه هر شهر و افزایش درآمدها می‌شود نگاه جدی به گردشگری است.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: با توجه به برگزاری رویداد "همدان پایتخت گردشگری آسیا" باید تمام ظرفیت‌های اطللاع‌رسانی همدان اعم از تاکسی‌ها، اتوبوس‌ها، بیلبوردهای تبلیغاتی و صدا‌و‌سیما و رسانه‌ها برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری این شهر کهن مورد استفاده قرار گیرد.

 

آماده‌سازی همدان برای سال 2018

امیر خجسته نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به سابقه تاریخی همدان و جاذبه‌های گردشگری این شهر گفت: همدان یکی از شهرهای تمدنی ایران است که معرفی هرچه بهتر آن می‌تواند باعث جذب گردشگر بیشتر به همدان شود و در این خصوص آماده هرگونه همکاری با سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هستیم.

وی با اشاره به برگزاری رویداد همدان پایتخت گردشگری آسیا افزود: در این‌باره شب گذشته با استاندار همدان جلسه داشتیم و تصمیمات بسیار خوبی درخصوص تأمین زیر‌ساخت‌های همدان در فرصت باقی‌مانده تا برگزاری این رویداد اتخاذ شد که از آن جمله می‌توان به تقویت زیرساخت‌های فرودگاهی و افزایش تعداد پروازهای بین‌المللی در زمان برگزاری این رویداد اشاره کرد.

خجسته افزود: همدان که در دورانی از تاریخ پایتخت ایران بوده است در دل خود دارای ظرفیت‌های بی‌نظیر تاریخی و تمدنی است که معرفی هرچه بهتر این آثار بی‌نظیر می‌تواند باعث افزایش جذب گردشگران داخلی و خارجی شود و این درحالی است که سفال لالجین، آیین‌ها و مراسم زیبا و نیز جاذبه‌های زیبای گردشگری همدان می‌تواند انگیزه‌های سفر به همدان را افزایش دهد.

نماینده مردم همدان همچنین به کاوش‌ها در  میدان امام این شهر نیز اشاره کرد و گفت: این کاوش‌ها منجر به کشف اشیای تاریخی ارزشمندی شده است که باید حفظ و معرفی شوند.

وی افزود: درخواست من این است که تعداد استادان و کاوشگران در این میدان افزایش یابد تا کار هرچه سریع‌تر انجام شود و نیز پیشنهاد دارم این میدان به‌عنوان یک موزه تمدنی حفظ و برای بازدید گردشگران آماده شود.

در این دیدار، محمد محب‌خدایی معاون گردشگری، احمد دانیالی معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت سازمان میراث‌فرهنگی و علی مالمیر مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان نیز حضور داشتند.




ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 225
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران