پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 278979 تاریخ : 1396/02/03-09:41:12
,15,
نقش وزارت ارتباطات در تولید محتوای بومی حمایتی است

عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات :

نقش وزارت ارتباطات در تولید محتوای بومی حمایتی است

رییس کارگروه تولید و توسعه محتوا و خدمات با تاکید بر اینکه نقش وزارت ارتباطات در تولید محتوای بومی حمایتی است، افزود: با تدوین توصیه نامه و ابلاغ آن و همکاری اپراتورها ، درآمد تولید کنندگان محتوا به حدود 70 درصد رسید.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری  بانک و صنعت، خسرو سلجوقی عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات در گفتگو با خبرنگار مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره تولید محتوا و شیوه حمایت این وزارتخانه از تولید کنندگان محتوا گفت: تولید محتوا و استفاده از آن به کاربران جامعه بستگی دارد و این کاربران کسانی هستند که محتوا تولید و استفاده می کنند.

وی تاکید کرد: در این عرصه  نقش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، آموزش و پرورش ، فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری و سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان کمک کننده و کاتالیزور عمل می کند و تسهیل و تسریع کننده تولید محتوا در حوزه فضای مجازی هستند.

سلجوقی به نحوه تدوین نقشه راه در حوزه حمایت از تولید محتوا اشاره کرد و در ادامه افزود: در اردیبهشت ماه سال گذشته نقشه راه و شرح خدمات پروژه دو برابر کردن تولید محتوا داخلی با رویکرد کسب و کارهای الکترونیکی با محوریت حداکثری بخش خصوصی تدوین شد و تقسیم کار به صورت شفاف در این طرح مشخص شده است  .

وی با اشاره به اینکه تدوین این نقشه راه در ستاد اقتصاد مقاومتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شد، تاکید کرد : همچنین این طرح در ستاد اقتصاد مقاومتی کشور و سازمان برنامه و بودجه تصویب شد و در این طرح تولید محتوا به جامعه سپرده شده است و نظارت، کنترل و تایید محتوا به عهده دستگاه های ذیربط است  .

رئیس کارگروه تولید و توسعه محتوا و خدمات وظیفه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را در این حوزه ایجاد زیرساخت تولید محتوا اعلام کرد و افزود : این  وزارتخانه از تولید جویشگر بومی، انواع فونت های فارسی، انواع اصطلاح نامه ها و انواع جستجوهای شبکه های اجتماعی ، حمایت می کند تا به صورت رایگان در اختیار جامعه قرار گیرد؛ البته از روش هایی مانند تامین جمعی سرمایه و جمع سپاری نیز می توانیم در این حوزه استفاده کنیم.

وی روش دیگر حمایت از تولیدات بومی محتوا را موضوع تعرفه اعلام کرد و گفت : قبل از این اقدامات ، 70 درصد درآمد حاصل از تولید محتوا به سایر ذی نفعان و 30 درصد به تولید کننده محتوای بومی می رسید اما با تدوین توصیه نامه و ابلاغ آن و همکاری اپراتورها و سایر ذی نفعان ، درآمد تولید کنندگان محتوا به حدود 700 درصد رسید.

سلجوقی با بیان اینکه بخشی از اقدامات زیرساختی مانند توصیه نامه، نیاز به هزینه خاصی ندارد ، خاطر نشان کرد : در حال حاضر حدود 19 پروژه مشخص شده است که تعدادی از آنها در مرحله تدوین و تعدادی دیگر در مرحله مطالعاتی است که در صورت آماده شدن برای اجرا ارایه می شود.

وی درباره تخصیص وام وجوه اداره شده به پروژه های تولید محتوای بومی نیز گفت : این وام برای 4 سر فصل سخت افزاری ، نرم افزاری ، امنیت محتوا و خدمات درنظر گرفته شده است که با توجه به مسئولیتی که در کارگروه خدمات و محتوا دارم ، در این کارگروه ، درخواست ها به روز شده است و تقریبا" به تمام درخواست های ارایه شده پاسخ داده می شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 446
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران