پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 315397 تاریخ : 1396/11/24-19:38:20
,3,17,
نقش تاثیر گذار موسسه های مالی در رفع کمبودهای سیستم پولی بانکی

نقش تاثیر گذار موسسه های مالی در رفع کمبودهای سیستم پولی بانکی

یک اقتصاد دان گفت:فعالیت موسسات مالی و اعتباری می تواند کمبودهای سیستم بانکی را جبران کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، فرهاد روحانی نیا اقتصاد دان و استاد دانشگاه در مورد فعالیت موسسات مالی در چرخه اقتصاد و بانکداری ایران گفت: قبل از بروز مشکلات برای برخی موسسات مالی، شاهد بودیم که موسسات مالی به عنوان بازوی بانک ها به کمک سیستم مالی کشور آمده و در حوزه هایی که کمبودهایی وجود داشت این موسسات ورود کرده و ضعف بانک ها را پوشش می دادند. 

 وی ادامه داد: در زمان هایی که اخذ تسهیلات برای مردم در بانک ها سخت شده بود، موسسات مالی توانستند با واگذاری پول های سپرده گذاری شده گره از مشکلات مردم بگشایند. 

 به گفته این اقتصاد دان، متاسفانه عدهای از این فضا سو استفاده کرده و دست به سودجویی زده و چهره موسسات مالی را مخدوش و برای سیستم پولی و بانکی کشور مشکلاتی را ایجاد کردند. 

 روحانی نیا به موضوع ساماندهی موسسات مالی و اعتباری اشاره کرد و گفت: اگرچه اعلام اسامی موسسات مجاز با تاخیر انجام شد و همین امر باعث بدبینی مردم شد، اما باید گفت که فعالیت این موسسات باید همچنان ادامه پیدا کند. موسسات مالی و اعتباری که زیر نظر بانک مرکزی فعالیت می کنند حسابرسی شده و هیچ تخلف مالی در آنها صورت نمی گیرد. 

 این استاد دانشگاه با بیان اینکه باید حساب موسسات مالی مجاز از غیرمجازها جدا تلقی شود،تاکید کرد: نباید همه رابه یک چشم دید. در حال حاضر موسسات مالی مجازی در حال فعالیت هستند که تراز مالی مثبت داشته و نحوه سپرده گذاری و ارائه تسهیلات آنها کاملا شفاف است.

بر این اساس موسسه نور به عنوان یک نهاد مالی غیر بانکی، به فعالیت طبق آیین‌نامه مقررات تاسیس و نحوه فعالیت موسسات مالی و اعتباری به جذب انواع سپرده‌های مجاز بانکی و استفاده از سایر ابزارهای مالی به تجهیز منابع مبادرت کرده است.

این موسسه  این منابع را به اعطای تسهیلات اعتباری اختصاص داده یا به هر نحو دیگری بنا به تشخیص بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و در چارچوب قانون، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی عملیات بانکی بدون ربا واسط بین عرضه کنندگان و متقاضیان منابع مالی شده است. با توجه به اینکه حمایت از فعالیت‌های مولد اقتصادی منجر به رشد و توسعه اقتصادی، حمایت از تولید منجر به ایجاد اشتغال و برقراری عدالت اجتماعی، حمایت از تولید مبتنی بر مزیت‌های رقابتی و نیز حمایت از تولید با کارکرد تسهیل کنندگی، از جمله راهبردهای اصلی موسسه اعتباری نور است، در نظر است تا حضور اثربخش این موسسه در تامین مالی پروژه های تولیدی تعمیق شود.

همچنین روحانی نیا با اطمینان دادن به مردم در مورد فعالیت موسسات مالی و اعتباری مجاز، افزود: تمامی هموطنان بدانند فعالیت موسسات مجاز اعلام شده زیر نظر بانک مرکزی است و سپرده گذاری در آنها بدون مشکل است. مردم می توانند بدون دغدغه در این موسسات مالی سرمایه گذاری کنند. 

 به گفته این اقتصاددان، نبود موسسات مالی می تواند خلاهایی را در حوزه موسسات مالی و بانکی ایجاد کرده و مردم را با مشکل مواجه کند. مسئولان باید از این ظرفیت در راه درست همراه با نظارت مستمر استفاده کنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 342
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران