پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 351548 تاریخ : 1397/04/09-14:05:13
,12,14,
نقش اینترنت در صنعت گردشگری

گزارش

نقش اینترنت در صنعت گردشگری

گردشگری از مهمترین صنایع در حال رشد است و توسعه صنعت گردشگری نیاز به برنامه های مناسب دارد تا بتواند در جذب گردشگران داخلی و بین المللی موفق باشد تا جائیکه صنعت گردشگری به عنوان یکی از بزرگترین و متنوع ترین صنایع است.

به گزارش بانک و صنعت ، ایران به واسطه اتفاقات 40 سال اخیر، از فهرست گردشگری عمده جهانیان خط خورده است و لذا برای گردشگران حرفه‌ای که همه دنیا را گشته اند، یک مقصد بکر به شمار می‌رود؛ ضمن آن که قابلیت‌های گردشگری ایران نیز به حدی است که می تواند از قوه به فعل در آید.

ایران جزء ده کشور اول جهان از لحاظ جاذبه های گردشگری و جزء پنج کشور اول جهان از نظر تنوع گردشگری است. 

اینترنت در گردشگری نقش بسیار اساسی داشته ، به طوری که نمی‌توان نقش محوری آن را در نحوه‌ی سفر کردن و حتی انتخاب مقصد نادیده گرفت. 

ورود اینترنت به صنعت گردشگری باعث به وجود آمدن تغییرات زیادی در این صنعت شده که مهمترین آن رزرو بلیت کلیه وسایل حمل و نقل و هتل‌ها، آشنا شدن با جاذبه‌های توریستی از طریق تورهای مجازی، خواندن سفرنامه و گزارش‌ها که اغلب همراه با عکس و فیلم هستند.

طی سه تا چهار سال اخیر با رشد و توسعه شبکه اینترنت، شیوه و مفهوم مسافرت نیز دچار دگرگونی شد و با گسترش خدمات سفر و گردشگری در فضای اینترنت، استفاده از این گونه سرویس‌ها به صورت آنلاین رشد قابل توجهی پیدا کرد به طوری که در طی دو سال اخیر درصد بسیار بالایی از مسافران، اطلاعات و خدمات سفر خود را از طریق سایت های مختلف اطلاعات و اخبار گردشگری تامین کرده اند.

گردشگران معمولا برای انتخاب مقصد گردشگری نیاز به اطلاعاتی در خصوص مقصد دارند که آنها این اطلاعات را از رسانه‌های گروهی مثل تلویزیون ، ماهواره و اینترنت می‌گیرند که این موضوع اهمیت رسانه ای مثل اینترنت را بیشتر می‌کند. 

امروزه تعداد خدمات آنلاین مسافرتی بسیار زیاد شده است. بسیاری از وب‌سایت ها در ارائه‌ی تورهای خارجی و داخلی و بسیاری دیگر در ارائه‌ی خدماتی چون رزرو هتل و یا بلیط هواپیما فعالیت می‌کنند،

اینترنت بستر مهمی برای صنعت توریست و گردشگری محسوب میشود. این صنعت با استفاده از اینترنت می‌تواند اطلاعات مهمی را در اختیار گردشگران و جهانگردان قرار دهند. در این میان استفاده از موتورهای جستجو برای یافتن اطلاعات سفر کاربرد فراوانی  دارد.

اینترنت و گردشگری، دو راهی هستند که با کمترین هزینه ها می‌توان بیشترین درآمدها را به دست آورد و اشتغال زایی کرد، آن هم در روزگاری که کشاورزی به بحران آب خورده، صنعت در رکود است و تجارت و خدمات به واسطه نوع تعاملات بین المللی، بسیار حداقلی میباشد. 

اینترنت و ابزار الکترونیکی به واسطه این که زمینه ایجاد نمایش محصولات گردشگری و ارائه اطلاعات دقیق به گردشگران را فراهم می سازد، ضمن جلب رضایت گردشگران، افزایش گردشگران جدید را در پی خواهد داشت. 

تبلیغات اینترنتی، وب سایتهای اینترنتی،  برنامه های تبلیغاتی صداوسیما، برنامه های نرم افزاری کامپیوتری بر جذب گردشگران داخلی تاثیر مثبت دارد.  

هیچ کس نمی‌تواند نقش مثبت اینترنت را در آگاهی مردم در حوزه گردشگری انکار کند اما با تمام این وجود هر چقدر هم که شرایط برای ما آسانتر و بهتر شده باشد، باید این واقعیت را قبول کنیم که این، شبکه های اجتماعی و اینترنت هستند که ما را کنترل می کنند، نه ما آنها را. همین موضوع باعث می شود تا دیگر نتوانیم طعم واقعی کنجکاوی و لذت بردن را درک کنیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 250
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران