پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 226932 تاریخ : 1395/07/27-14:29:15
,25,
نعمت زاده: ظرفیت تولید محصولات فولادی تا 1404 به50میلیون تن در سال افزایش می یابد

در مراسم افتتاح واحد فولادی در بندر عباس عنوان شد

نعمت زاده: ظرفیت تولید محصولات فولادی تا 1404 به50میلیون تن در سال افزایش می یابد

براساس برنامه راهبردی فولاد کشور باید تا سال1404 به تولید 50 میلیون تن در سال دست پیدا کنیم و با راه اندازی این واحد ظرفیت تولید به 21 میلیون تن در سال خواهد رسید.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت،  مهندس محمد رضا نعمت زاده » با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر جلو گیری از خام فروشی افزود : در حال حاضر به جای صادرات سنگ آهن مازاد به صورت کنسانتره صادر می شود.

وی از راه اندازی 39 طرح در سه سال گذشته در کشور خبر داد و گفت : که با بهره برداری از آنها در مجموع 14 میلیون تن کنسانتره ، 2 میلیون تن گندله ، 4.5 میلیون تن آهن اسفنجی و 2.7 میلیون تن شمش فولاد تولید می شود.


مهندس نعمت زاده  با بیان اینکه 19طرح فولادی نیز تا اوایل سال آینده در کشور ساخت و راه اندازی خواهد شد تصریح کرد : با راه اندازی این طرح ها نیز 10 میلیون گندله، 5 میلیون تن آهن اسفنجی و 3 میلیون تن شمش به ظرفیت تولید افزوده خواهد شد.


وی به نگاه ویژه برنامه راهبردی فولاد کشور بر آمایش سرزمینی برای  اجرای طرح ها اشاره کرد و گفت : سیاست بر این است تا مرحله گندله سازی در نزدیک معادن اجرا شود و در مراحل بعد به نقاطی که برای صادرات اقتصادی تر باشد منتقل شود.
محمد رضا نعمت زاده با بیان اینکه 3 میلیون تن محصولات فولادی در شش ماه نخست امسال صادر شده است افزود : بر اساس برنامه ریزی ها تا پایان امسال به صادرات 6 میلیون تن محصولات فولادی دست پیدا خواهیم کرد.


وزیر صنعت، معدن و تجارت به ظرفیت تولید محصولات فولادی در استان هرمزگان نیز اشاره و تصریح کرد : بر اساس برنامه ریزی ها باید 10 میلیون تن محصولات فولادی در این استان تولید شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 350
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران