پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 282089 تاریخ : 1396/05/04-12:21:20
,17,25,
نعمت زاده، جوانگرایی سیاست دولت در کابینه دوازدهم است

نعمت زاده، جوانگرایی سیاست دولت در کابینه دوازدهم است

وزیر صنعت معدن و تجارت گفت:سیاست دولت جوانگرایی است و بهتر است که در کابینه دولت دوازدهم جوان ترها بیایند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت،محمد رضا نعمت زاده در حاشیه جلسه هیات دولت امروز در گفتگو با خبرنگاران افزود : سیاست کلی می گوید جوانتر ها به میدان بیایند ما هم آموزه های خود را در طبق اخلاص به جوان ترها منتقل می کنیم ، دراین حال هنوز چیزی قطعی نیست و اقای رئیس جمهوری باید تصمیم بگیرد اما درخواست من این است که در دولت بعدی به عنوان وزیر حضور نداشته باشم اما خدمت گذاری وظیفه ماست.

وی بازگشت امید به صنعتگران و معدنکاران را مهمترین دستاورد عملکرد بخش وزارت صنعت و معدن در دولت یازدهم بیان کرد و گفت : این اعتماد به حرکت نقدینگی از بخش ساخت و ساز به سوی تولید و اشتغال منجر شد.
وی تاکید کرد: این موفقیت حاصل تلاش هفت میلیون شاغل در زیرمجموعه صنعت، معدن و تجارت است ، بخشی که یک سوم شاغلین کل کشور را تحت پوشش دارد.
نعمت زاده در پاسخ به سوالی در خصوص افزایش واردات در سالجاری گفت: رونق اقتصاد به ایجاد تقاضا منجر می شود و آمار چهارماهه نشان می دهد کالاهای اساسی حجم اصلی واردات را به خود اختصاص داده است و علت اصلی ان محدودهای سال گذشته برای واردات و حمایت از تولیدات کشاورزی بود که این امر منجر به کاهش ذخایر شد و در صورت استمرار ممنوعیت واردات احتمال افزایش قیمت وجود داشت.
وی با انتقاد از افزایش واردات خودرو طی چهارماه گذشته گفت: این رشد واردات خودرو در حالی است که رشد 20 درصدی در تولید داخلی ایجاد شده است و تولید کنندگان داخلی هم مشکلی برای فروش ندارند اما در این حال اقبال عمومی به خرید خودروهای خارجی ناشی از بهبود وضع اقتصادی مردم است.
وزیر صنعت معدن وتجارت افزود : یک احتمال دیگر برای افزایش واردات خودرو می تواند به عدم همخوانی نرخ ارز با تورم داخلی و خارجی و وجود مابه التفاوت در این بخش باشد واین امر واردات با ارز ازرانتر را تشویق کرده است چراکه مردم تصور می کنند ارز مبادله ای درحال از بین رفتن است لذا به سوی واردات هجوم اورده اند.
وی با بیان اینکه این موضوع در تیم اقتصادی دولت در حال پیگیری است ، خاطرنشان کرد: سال گذشته قرار بود طرح یکسان سازی نرخ ارز اجرایی شود اما با استدلال های بانک مرکزی این موضوع عملیاتی نشد.
نعمت زاده در پاسخ به سوالی درباره عدم رعایت لیست اقلام ممنوعه برای واردات کالاهایی که توان ساخت داخل انها وجود دارد از سوی دستگاه های دولتی گفت : سال 93 لیستی از این کالاها از سوی وزات صنعت معدن و تجارت تقدیم دولت شد و در سال 94 هم تعدادی به این لیست اضافه شد ، امسال هم 114 قلم کالا به این لیست افزوده شد که براساس ان دستگاه های دولتی و پیمانکاران مرتبط از واردات این کالاها منع شدند و این لیست در اختیار دیوان محاسبات و بازرسی کل کشور قرار گرفته و وظیفه نظارت براجرای ان با این دستگاههاست.
وی گفت : این ممنوعیت عمدتا رعایت می شود حالا اگر در گوشه و کناری این الزام رعایت نمی شود اما برای تمامی دستگاه های دولتی لازم الاجرا است 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 285
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران