پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 266211 تاریخ : 1395/11/18-14:00:33
,10028,10029,
نظارت بر محصولات سلامت محور تشدید شد

نظارت بر محصولات سلامت محور تشدید شد

مدیر کل نظارت بر فراورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: تشدید نظارت بر مراکز تولید و عرضه فراورده های غذایی آرایشی و بهداشتی تحت عنوان طرح کشوری نمونه برداری از سطح عرضه موسوم به PMS را از مهم ترین اقدامات این سازمان نام برد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از  سازمان غذا و دارو، بهروز جنت افزود: این طرح تشدید نظارت در راستای ارتقای شاخص های ایمنی و سلامت جامعه اجرا شده است.

وی خاطرنشان کرد: شاخص های ایمنی فرآورده های غذایی و آرایشی و بهداشتی تدوین شده و تعداد21 نوع از این محصولات در سال 92 و 63 نوع دیگر در سال 94-95 مبتنی بر همین طرح، مورد بررسی در سطح بازار قرار گرفت.
وی در توضیح بیشتر طرح کشوری نظارت بر سطح عرضه گفت: در این طرح کارشناسان و ناظران ما همانند مصرف کننده ای عادی، محصولات مکان های مختلف عرضه را به صورت تصادفی خرید کرده و آنها را مورد آزمایش و بررسی قرار می دهند که اگر با ضوابط مطابقت نداشت، مراتب مستدل خود را به اطلاع تولید کننده یا وارد کننده می رساند؛ در این طرح به دلیل اینکه محدود به زمان و مکان خاص نیست، هیچ جای فراری برای متخلفان باقی نمی ماند.
وی خاطر نشان کرد: تولید کننده یا وارد کنندگان چنین محصولاتی چاره ای جز تمکین ضوابط ندارند چرا که کمترین برخورد ما با متخلفان اعلام اسامی آنان و واگذاری تصمیم انتخاب یا امتناع از انتخاب محصولات آنها به مردم است؛ تحریم کالاهای غیر مجاز بدیهی ترین تصمیم مصرف کنندگان است.
جنت از تشدید نظارت بر فرآورده های لبنی، پروتئینی و روغن به عنوان برنامه های پر چالش سازمان غذا و دارو نام برد و اضافه کرد: ضوابطی که برای واردات روغن پالم و به سود سلامت مردم اخذ کردیم، و جدیتی که در برابر متخلفان از خود نشان دادیم مطلبی نیست که بر کسی پوشیده باشد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 428
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران