پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 376073 تاریخ : 1397/06/17-17:25:36
,17,22,
نصب برچسب/ اتیکت قیمت روی کالا ضروری است

نصب برچسب/ اتیکت قیمت روی کالا ضروری است

سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اعلام کرد: بر اساس ماده 5 قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان و ماده 15 قانون نظام صنفی کلیه عرضه کنندگان کالا و خدمات مکلفند با الصاق برچسب قیمت روی کالا، یا نصب تابلو در محل کسب یا حرفه، قیمت واحد کالا یا دستمزد خدمت را به طور روشن و مکتوب به گونه‎ای که برای همگان قابل رویت باشد، اعلام نمایند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از شاتا، یکی از موثرترین راهکارها که نقش قابل توجهی در تنظیم و کنترل قیمت ها در بازارهای رقابتی ایفا می کند نصب برچسب قیمت است. با این کار راه انتخاب برای مصرف کنندگان فراهم شده و امکان مقایسه و خرید قانونمند برای افراد و جامعه فراهم خواهد شد.

همچنین مطابق به موجب ماده 6 قانون تعزیرات حکومتی عدم درج قیمت: عبارتست از عدم درج قیمت کالا‌ها یا خدمات به نحوی که برای مراجعین قابل رویت باشد به صورت نصب برچسب با اتیکت یا به صورت نصب تابلوی نرخ در محل واحد. مطابق با قانون تعزیرات عدم درج قیمت در مرتبه اول شامل تذکر کتبی و در مراتب بعد مشمول جرائم پیش بینی شده در قانون و سپس مراحلی همچون قطع تمام یا برخی خدمات دولتی از سه تا شش ماه و در مواردی نصب پارچه به عنوان متخلف خواهد شد.

شایان ذکر است مطابق با قانون، واحد صنفی حق ندارد کالایی که قیمت مصرف کننده بر روی آن درج شده است را به بهایی بالاتر از قیمت درج شده به فروش برساند و هرگونه بهانه جویی در جهت افزایش قیمتی بالاتر از نرخ مصوب پذیرفته نبوده و تخلف گرانفروشی محسوب می شود.

در پایان از شهروندان محترم تقاضا می شود هرگونه عدم نصب برچسب قیمت ونرخنامه را به تلفن 124 سازمان اطلاع دهند و کالاهایی را خرید کنند که قیمت مصرف کننده بر روی آن درج شده و به هیچ وجه قیمت بالاتر از قیمت درج شده را پرداخت ننمایند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 516
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران