پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 306728 تاریخ : 1396/07/25-16:25:45
,5,
نشریه 55 با مشارکت وزارت نفت بازنگری می‎شود

نشریه 55 با مشارکت وزارت نفت بازنگری می‎شود

مشخصات فنی عمومی کارهای ساختمانی (نشریه 55 سازمان برنامه و بودجه کشور) با همکاری وزارتخانه‎های راه و شهرسازی، نفت و نیرو بازنگری می‎شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمدرضا ابوطالب، مدیرکل نظام فنی و اجرایی و ارزشیابی طرح­های معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت با اعلام این خبر افزود: در اقدامی فراگیر ازسوی مرکز تحقیقات مسکن، راه و شهرسازی از نمایندگان وزارتخانه‌های پروژه‎محور نظیر وزارت راه و شهرسازی، وزارت نیرو و وزارت نفت برای بازنگری مشخصات فنی عمومی کارهای ساختمانی دعوت به عمل آمده و کارگروهی در این خصوص تشکیل شده است.

وی افزود: با ورود فناوری‌ها و مصالح نوین به کشور در صنعت ساخت و ساز و همچنین تهیه برخی محصولات جدید در حوزه ساختمان، بازنگری مفاد نشریه 55 ضروری است.

بر اساس این گزارش، نشریه 55 به منظور ایجاد هماهنگی و یکنواختی در دستورعمل‌های اجرایی کارهای ساختمانی کشور و یکسان‌سازی و ایجاد وحدت رویه در پروژه‌های ساختمانی‏‎ای که با بودجه عمرانی احداث می‌شوند و همچنین با هدف رعایت اصول، روش‌ها و فنون اجرایی متناسب با امکانات موجود و سازگار با شرایط و مقتضیات اقلیمی کشور تدوین شده است. 

علی آنی، معاون ضوابط فنی و مهندسی اداره کل نظام فنی و اجرایی و ارزشیابی طرح‌های معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت به این منظور، از همه صاحبنظران و مهندسان ساختمان شاغل در وزارت نفت برای مشارکت و ارائه دیدگاه درباره مفاد این نشریه دعوت به عمل آورده است.

به گفته وی، لازم است شرکت‌های داخلی ارائه ‌دهنده خدمات نوین ساختمانی، ایده‌های خلاقانه و مصالح جدید خود را که در پروژه‌های مرتبط با صنایع نفت، گاز و پتروشیمی نیز مورد استفاده قرار گرفته‌، به منظور پیشنهاد و درج در مفاد نشریه 55، به اداره کل نظام فنی و اجرایی و ارزشیابی طرح‌ها ارسال کنند.   



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 273
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران