پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 350747 تاریخ : 1397/03/24-09:16:48
,11,21,
نزدیک شدن نرخ مسکن به مرز تورم/ساماندهی بازار سکه، ارز و طلا می تواند تاثیر به سزایی در بازار مسکن داشته باشد

نیازآذری:

نزدیک شدن نرخ مسکن به مرز تورم/ساماندهی بازار سکه، ارز و طلا می تواند تاثیر به سزایی در بازار مسکن داشته باشد

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه ارایه یارانه به تولید مسکن می تواند به کاهش حباب قیمتی در این حوزه کمک کند، گفت: دولت باید با تامین مصالح با کیفیت و ارزان هزینه های تولید مسکن را کاهش داده تا قیمت ها به مرز تورم نزدیک شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، حسین نیازآذری از تنش های قیمتی در بازار مسکن انتقاد کرد و گفت: حباب قیمتی در بازار مسکن به بزرگ ترین حد خود رسیده و لازم است سیاست هایی همسو با بهبود وضعیت دنبال شود.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه شرایط خانه دار شدن مردم در ماه های اخیر در پی گرانی های بی ضابطه مسکن سخت تر شدن است، افزود: در حال حاضر مردم برای اجاره خانه نیز با سختی های بسیاری مواجه شده اند.

دولت باید با بازنگری در سیاست های اقتصادی خود وضعیت مسکن را بهبود ببخشد

وی با تاکید بر اینکه دولت باید با بازنگری در سیاست های اقتصادی خود وضعیت مسکن را بهبود ببخشد، تصریح کرد: ادامه شرایط فعلی به صلاح نیست زیرا با بزرگ تر شدن حباب مسکن رکود چندساله به بازار نزدیک می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه ارایه یارانه به بخش تولید مسکن می تواند به کاهش حباب قیمتی ایجاد شده در این حوزه کمک کند، افزود: دولت باید با تامین مصالح با کیفیت و ارزان هزینه های تولید مسکن را کاهش داده تا قیمت ها به مرز تورم نزدیک شود.

ساماندهی بازار سکه، ارز و طلا نیز می تواند تاثیر به سزایی در بازار مسکن داشته باشد

وی با تاکید بر اینکه ساماندهی بازار سکه، ارز و طلا نیز می تواند تاثیر به سزایی در بازار مسکن داشته باشد، گفت: دولت باید بداند که تنظیم نرخ ها در بازارهای موازی مسکن تاثیر مستقیم در وضعیت خانه دار شدن مردم خواهد داشت.

نیازآذری با بیان اینکه ارایه تسهیلات ارزان قیمت به حوزه تولید می تواند مدیریت بر نرخ نهایی مسکن را تعدیل کند، افزود: دولت باید از نظرات کارشناسی متخصصان امر و همچنین نمایندگان مجلس استفاده کرده تا در فضای همدلی و تعامل بهبود وضعیت بازار مسکن رخ دهد.

مدیریت صحیح نوسانات شدید در بازار مسکن را کاهش می دهد

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه عدم مدیریت نوسانات شدید در بازار مسکن به ویژه فصل نقل و انتقالات مشکلات عدیده ای را برای مردم ایجاد می کند، تصریح کرد: تشدید نظارت ها یکی از راهکارهای تنظیم بازار بوده که دولت باید در ماه های پیش رو  بیش از پیش مورد توجه قرار دهد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: کمیسیون عمران مجلس بارها در خصوص وضعیت بازار مسکن به تیم اقتصادی دولت تذکر داده و اکنون نیز با اولویت قرار دادن این موضوع راهکارهای بهبود وضعیت را پیگیری خواهد کرد.

 

 


منبع: خانه ملت



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 537
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران