پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 375564 تاریخ : 1397/06/11-15:04:17
,12,17,
نداشتن کد اقتصادی مانعی برای خرید و فروش کاغذ

نداشتن کد اقتصادی مانعی برای خرید و فروش کاغذ

نظام مالیاتی هنوز برای خیلی افراد ناشناخته است و کسانی که خریدار واقعی کاغذ هستند از دادن مالیات امتناع می‌کنند و این خود باعث نگرفتن کد اقتصادی است.

بانک و صنعت ، به منظور ساماندهی امور مربوط به واردات کاغذ، مقوا و فراورده های سلولزی و حفظ توازن ، نظم و فراهم کردن امکان بهره برداری بیشتر از سرمایه گذاری، استفاده و انتقال تجربیات علمی و عملی دست اندرکاران، حمایت از بهبود فضای کسب و کار در این خصوص و پاسخ گویی به مشکلات و نارسائی ها در چارچوب قوانین موضوعه کشور و دفاع از حقوق و منافع اعضاء، انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا و فراورده های سلولزی در تاریخ 1393 تشکیل گردید.

 

اهداف انجمن واردکنندگان کاغذ

ساماندهی امور مربوط به واردات کاغذ و مقوا و فراورده های سلولزی و حفظ توازن و نظم واردات حوزه فعالیت انجمن

حمایت از بهبود فضای کسب و کار ، افزایش سطح آگاهی تخصصی مصرف کنندگان ، هماهنگی و هم افزایی با سایر تشکل های وارداتی ، صادراتی و تولیدی مرتبط در جهت تحقق و ایجاد رشد و شکوفایی اقتصادی حوزه فعالیت انجمن ، حذف رقابت های ناسالم در عرصه فروش و توزیع فراورده های سلولزی ، کمک به گسترش ارتباطات خارج از کشور ، کمک به ارتقای درک جامعه و صنعت از نقش بسته بندی در تقویت توان بازاریابی بین المللی و ایجاد و گسترش بازارهای جدید در منطقه ، تلاش در جهت انتقال تجارب مربوط به نحوه انجام فعالیت تخصصی واردات و تعاملات بین المللی در میان شرکتهای عضو ، برگزاری جلسات کارآموزی و تشکیل کارگاه های آموزشی مرتبط با حوزه فعالیت انجمن . موارد مذکور از جمله اهداف انجمن واردکنندگان کاغذ بشمار می رود.

 

واردات کاغذ از کشورهای چین، کره و برخی کشورهای اروپایی صورت میگیرد و زمانیکه قیمت ارز افزایش پیدا کند به طبع قیمت کاغذ بالا رفته و این دو رابطه مستقیم دارد ، وقتی قیمت مواد اولیه کاغذ در دنیا گران می‌شود، قیمت کاغذ نیز در همه جا گران می‌شود.

کاغذ نیز به دو صورت ارز دولتی و ارز آزاد خریداری می‌شود.

کاغذ تحریر و چاپ با ارز دولتی و بقیه کاغذها با ارز نیما خریداری و وارد میشود. 

 

مشکلات واردکنندگان کاغذ

نظام مالیاتی هنوز برای خیلی افراد ناشناخته است و کسانی که خریدار واقعی کاغذ هستند از دادن مالیات امتناع می‌کنند و این خود باعث نگرفتن کد اقتصادی میشود و دولت اجازه فروش و خرید به کسانی که این کد را ندارد نمیدهد و این مسئله خیلی از واردکنندگان را دچار مشکل کرده است. 

پرداخت کردن مالیات باید در جامعه پذیرفته شود و این آگاهی، دانش در سطح جامعه اطلاع رسانی شود.

کاغذ باید با ارز نیما خریداری شود ولی خیلی ها هنوز ارز نیما را نگرفته و ندیده‌اند! و همه منتظر ارز نیما هستند که این خود مشکل دیگری است زیرا کاغذ در گمرک مانده است و اجازه ورود را نمی دهند و باعث کممبود کاغذ در جامعه میشود. 

ارز نیما عملا کارایی نداشته است و واردکنندگان سردرگم هستند ، دولت باید که مردم را از بلاتکلیفی در بیاورد و بگوید قیمت ارز چقدر میباشد؟ ولی اینکه مردم بلاتکلیف باشند و نرخ ارز مشخص نشود و اطلاع نداشته باشند ارز را ازکجا تهیه کنند بیشترین آسیب را به اقتصاد و تولید نیز میزند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 250
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران