پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 251258 تاریخ : 1395/09/21-08:32:35
,4,10028,
نخستین هتل یخی جهان

نخستین هتل یخی جهان

اولین هتل یخی جهان در روستای جوکاسجاروی در 200 کیلومتری دایره مدار قطب شمال در سوئد ساخته شده و به محض افتتاح به قطب گردشگری این کشور تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، اولین و بزرگ‌ترین هتلی که کاملا از یخ و برف ساخته شده و به آن "Ice hotel" گفته می‌شود، در سال 1990 تأسیس شد. 

هتل یخی در روستای جوکاسجاروی در 200 کیلومتری دایره مدار قطب شمال در سوئد ساخته شده و به محض افتتاح به قطب گردشگری این کشور تبدیل شد. 

معماری این هتل برگرفته از شیوه ساخت مجسمه‌های یخی در ژاپن و به کمک دو مجسمه‌ساز حرفه‌ای یخ انجام شده است. 

دمای این هتل یخی حدود 5- سانتی‌گراد است؛ 100 اتاق‌خواب‌، راه‌پله یخی، فضای بازی، سالن نشیمن و یک کلیسای کوچک برای زوج‌های جوانی که مایل هستند مراسم ازدواجشان را در آنجا برگزار کنند، از مکان‌هایی‌ست که این هتل را تشکیل داده است. 

عمده‌ی یخ‌های این هتل از رودخانه یخ‌زده Torne برداشت شده و برای ساخت سالن اصلی هتل یخی از 990 تن یخ و 3000 تن برف استفاده شده است. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 270
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران