پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 351407 تاریخ : 1397/04/05-12:07:59
,6,
نخستین محموله قطعات محصولات سایپا وارد بندر انزلی شد

با افتتاح کریدور حمل و نقل چین، قزاقستان و ایران؛

نخستین محموله قطعات محصولات سایپا وارد بندر انزلی شد

نخستین محموله قطعات محصولات گروه خودروسازی سایپا از طریق مسیر جدید چین، قزاقستان و ایران وارد کشور شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، کریدور بین المللی چین، قزاقستان و ایران برای نخستین بار باحضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور و محسن جهرودی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا راه اندازی شد و همزمان با افتتاح آن، نخستین محموله محصولات تولیدی چانگان که در گروه سایپا تولید می شود، از طریق همین مسیر وارد بندر انزلی شد.

معاون اول رئیس جمهور در مراسم افتتاح این کریدور سه جانبه بین المللی اظهارکرد: این مسیر می تواند به‌عنوان یک راه اقتصادی و استراتژیک مورد توجه قرار گیرد و زمینه توسعه همکاری کشور را با چین و قزاقستان فراهم سازد.
جهانگیری افزود: ایران به دنبال توسعه همکاری خود با کشورهای حاشیه دریای خزر و آسیای میانه است و افتتاح این کریدور بین المللی می تواند موجب استفاده از یک مسیر اقتصادی و بهینه برای حمل و نقل کالا بین ایران و چین شود.
در این مراسم همچنین محسن جهرودی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در گزارشی با اشاره به توسعه همکاری این گروه با شرکت چانگان گفت: نخستین محموله واردشده به کشور از این مسیر، قطعات مورد نیاز تولید محصولات چانگان است که با استفاده از ظرفیت های موجود در کریدور جدید میان ایران و چین، به کشور وارد می‌شود.
وی افزود: هدف و سیاست گروه خودروسازی سایپا، تولید قطعات محصولات خود در ایران است و با پیگیری همین سیاست، عمق داخلی‌سازی خودروها در ایران افزایش خواهد یافت.
کریدور بین المللی چین، قزاقستان و ایران، مسیر جدیدی برای نقل و انتقال کالا میان سه کشور است که در آن، کالاها میان چین، بندر ارومچی قزاقستان و بندر انزلی جابه‌جا خواهند شد.
انزلی به‌عنوان تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه دریای خزر محسوب می‌شود و قرارگرفتن آن در مسیر کریدور بین‌المللی شمال و جنوب، موقعیت ویژه در ارتباط با کشورهای آسیای میانه، همجواری با بنادر آستاراخان و لاگان در روسیه، کراسنودسک در ترکمنستان، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربایجان و نزدیکی به فرودگان بین‌المللی سردار جنگل از جمله مزیت‌های بندر انزلی است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 339
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران