پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 399219 تاریخ : 1397/07/24-16:21:50
,5,
نخستین قرارداد نگهداشت و افزایش توان تولید میدان‌های نفتی امضا شد

بسته‎های EPC/EPD روی ریل اجرا

نخستین قرارداد نگهداشت و افزایش توان تولید میدان‌های نفتی امضا شد

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: نخستین قرارداد بسته‎های سی‌وچهارگانه طرح نگهداشت و افزایش توان تولید نفت برای 2 میدان سیوند و اسفند در منطقه عملیاتی سیری شرکت نفت فلات قاره ایران امضا شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران، علی کاردر امروز (سه‎شنبه) در حاشیه چهارمین کنگره راهبردی نفت و نیرو، در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح نگهداشت و افزایش توان تولید میدان‌های نفتی که قرار است در قالب قراردادهای EPC/EPD اجرایی شود، عنوان کرد: در این طرح، تاکنون هشت مناقصه و یک قرارداد نهایی و اسناد مناقصه دیگر طرح‎ها نیز آماده شده است.

وی گفت: در مسیر تامین مالی این طرح‎ها، برای عرضه اوراق منفعت در بورس برنامه‎ریزی کرده‎ایم که این اوراق با سود 19 درصد در آبان ماه عرضه می‎شود.


6 آبان ماه؛ نخستین عرضه نفت خام در بورس انرژی
کاردر درباره عرضه نفت خام در بورس، با بیان این‎که 6 آبان ماه امسال نخستین عرضه انجام می‎شود، ادامه داد: همانطور که وزیر نفت هم امروز اشاره کردند، این اقدام نیازمند در نظر گرفتن ابعاد و زوایای مختلف کار بوده که لحاظ شده است و با این حال، از نظرها و پیشنهادهای سازنده برای اعمال هرگونه اصلاح نیز استقبال می‌کنیم.
وی گفت: معامله نفت در بورس انرژی از حاشیه سود کافی برخوردار است، اما بازاری برای سفته‎بازی نیست. باید ناسیونالیست بودن سرمایه‎گذاری را نشان بدهیم و با استفاده از ترکیبی از روش‎های تامین مالی، اهداف را دنبال کنیم.

افزایش مصرف میعانات گازی در داخل کشور
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران درباره برنامه این شرکت برای میعانات گازی تولیدی که با توجه به وارد مدار شدن فازهای جدید پارس جنوبی رو به افزایش است، عنوان کرد: برای بخش عمده میعانات گازی تولیدی‎، مصارف داخلی تعریف کرده‎ایم.
کاردر بار دیگر بر ظرفیت‎های بالقوه بسیار ایران برای افزایش ظرفیت تولید نفت اشاره کرد و یادآور شد: در صورت استفاده از روش‎های ازدیاد برداشت و فناوری‎های های‎تک، امکان افزایش ظرفیت تولید نفت تا 8 میلیون بشکه هم در کشور وجود دارد و با توجه به این‎که حتی شیل‎های نفتی آمریکا هم در درازمدت پاسخگوی بازار نیست، تحریم نفت ایران و دیگر تولیدکنندگان، مصرف‎کنندگان اصلی نفت را در سال‎های آینده با مشکل روبه‌رو خواهد کرد.
وی در پاسخ به سوالی درباره میزان صحت اعداد و ارقام اعلام شده از سوی آژانس بین‎المللی انرژی مبنی بر صادرات روزانه یک میلیون و 600 هزار بشکه‎ای نفت ایران در سپتامبر، از ارائه هرگونه آماری اجتناب و به این نکته بسنده کرد که این رقم بی‌شک صحیح نیست.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 337
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران