پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 265919 تاریخ : 1395/11/13-10:30:08
,5,
افزایش عرضه نفت به رشد قیمت‎ها کمک کرده است

نخست وزیر عراق:

افزایش عرضه نفت به رشد قیمت‎ها کمک کرده است

نخست وزیر عراق از تاثیر افزایش عرضه نفت خام بر بهبود قیمت‎های جهانی این کالا خبرداد و عنوان کرد که قیمت نفت تا سال 2019 به سطح مورد نظر این کشور نمی‎رسد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از  رویترز، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق روز سه‎شنبه (12 بهمن‎ماه) در یک نشست خبری در بغداد اظهار کرد: قیمت‏‎های جهانی نفت خام تا پیش از پایان سال 2018 یا 2019 به «سطوح مطلوب و مورد نظر» عراق نمی‎رسد.

وی افزود: تقاضا برای نفت خام افزایش یافته و این موضوع به افزایش قیمت‎ نفت کمک کرده است، اما هنوز به سطوح سال 2013 نمی‎رسد.

نخست وزیر عراق بدون اشاره به قیمت نفت مطلوب برای عراق گفت: قیمت‎ نفت تا پیش از سال 2018 یا 2019 به «سطح مورد نظر» عراق نمی‎رسد.

قیمت‌های جهانی نفت خام در نیمه دوم سال 2014 ناگهان از رقم بالای 100 دلار به 45 دلار برای هر بشکه و در برهه‎هایی به کمتر از 40 دلار برای هر بشکه هم سقوط کرد.

تولیدکنندگان نفت جهان برای تغییر روند کاهشی قیمت‎‎ها که به شدت درآمد و بودجه‎ کشورهای بزرگ و کوچک عضو و غیرعضو اوپک را تحت فشار قرار داده است از فوریه سال 2016 مذاکرات و رایزنی‎های دو و چندجانبه را برای بهبود شرایط بازار نفت آغاز کردند.

نتیجه این مذاکرات سرانجام به توافق اعضای اوپک برای کاهش تولید روزانه یک میلیون و 200 هزار بشکه ای و رساندن مجموع تولید به 32 میلیون و 500 هزار بشکه در روز و مشارکت کشورهای غیرعضو اوپک برای کاهش روزانه حدود 600 هزار بشکه‎ای منتهی شد.

در پی اجرایی شدن توافق اوپک از یکم ژانویه (12 دی‎ماه) و مشارکت کشورهای غیرعضو این سازمان در برنامه کاهش تولید قیمت‎های جهانی نفت خام روند افزایشی در پیش گرفته است و هم اکنون به سطوح بالای 50 دلار برای هر بشکه رسیده است.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال در پایان معاملات دیروز بازار آی سی یی (ICE) لندن با  47 سنت افزایش به 55 دلار و 70 سنت برای هر بشکه رسید و قیمت نفت خام شاخص دابلیو تی آی آمریکا (WTI) با 18 سنت افزایش 52 دلار و 81 سنت برای هر بشکه معامله شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 259
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران