پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 267252 تاریخ : 1395/12/05-10:01:10
,11,17,
نجار: 30میلیارد ریال به ساماندهی امور مسکن در کلاله اختصاص یافت

نجار: 30میلیارد ریال به ساماندهی امور مسکن در کلاله اختصاص یافت

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران اعلام کرد: برای احداث سامانه فاضلاب درمسکن مهر کلاله 20میلیارد ریال و مطالعه وچاره جویی اساسی برای جلوگیری از تحریب واحدهای مسکونی شهرفراغی این شهرستان نیز10میلیارد ریال از سوی سازمان مدیریت بحران کشوراختصاص یافت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، اسماعیل نجار چهارشنبه شب درجلسه بررسی موضوع نشست زمین و خطر تخریب واحدهای مسکونی مسکن مهر کلاله و شهر فراغی این شهرستان واقع در شرق استان گلستان، افزود: برای مطالعه و ساماندهی چند روستای شهرستان مراوه تپه نیز پنج میلیارد ریال اعتبار از سوی سازمان مدیریت بحران کشور اختصاص داده شد.

در این جلسه، نماینده شهرستان های مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی به شرایط بحرانی بخش هایی از مجتمع 480 واحدی مسکن مهر کلاله اشاره کرد و گفت: 72 واحد از این مجتمع در 12 بلوک دچار نشست شده و جمعی از خانواده های ساکن به دلیل نشست واحدها و ترک برداشتن دیوارها، بامشکلات عدیده ای روبرو هستند. 
شهرام کوسه غراوی افزود: با وجود هشدارهای داده شده، فقط 12خانوار، واحدهای مسکونی بحرانی را ترک کرده اند و 50 خانوار نیز با وجود اینکه خطرات جدی آنان را تهدید می کند، واحدهای خودرا ترک نکرده اند. 
سرپرست اداره راه و شهرسازی کلاله نیز در این ارتباط گفت: مقرر شده است سهم آورده خانواده هایی که واحدهای خودرا ترک کنند، از سوی وزارت راه و شهرسازی پرداخت شود. 
محمد سراوانی افزود: همچنین مقرر شده است که به هر دو خانوار یک قظعه زمین به مساحت 150مترمربع بصورت رایگان برای احداث مسکن تحویل شود. 
وی ادامه داد: زمین برای تحویل به این خانواده ها آماده است، اما هنوز تکلیف تسهیلات بانکی که قبلا پرداخت شده ویا به احتمال قوی در آینده و برای ساخت و ساز دوم پرداخت خواهد شد، معلوم نیست. 
ابراهیم مبارک قدم مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان نیز در این نشست گفت: اگر برای حل مسئله فاضلاب مجتمع مسکن مهر کلاله چاره اساسی صورت نگیرد، امکان بروز آسیب و خطر تخریب برای بقیه واحدهای پروژ] مسکن مهر کلاله هم دور از انتظار نیست. 
قائم مقام و معاون وزیر راه و شهرسازی نیز اظهارداشت: مدیران شهرستان کلاله کمک کنند تا 50 خانوار ساکن در واحدهایی در آستانه تخریب قرار دارند، آنها را تخلیه نمایند. 
سیداحمد خادمیان با اشاره به ضرورت اجرای شبکه فاضلاب شهری در مجتمع مسکن مهر کلاله، خواستار اختصاص 20میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه مذکور شد که رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با تخصیص این اعتبار موفقت کرد. 
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به همراه هیات همراه، از واحدهای آسیب دیده ناشی از نشست زمین در شه فراغی شهرستان کلاله نیز بازدید و با مسئولان شهری و خانواده های مرتبط با این حادثه به گفت و گو پرداخت. 
دراین بازدید، شهردار شهر فراغی در گزارشی اعلام کرد: 130 خانوار از اهالی یک هزار و 330خانواری شهرفراغی شهرستان کلاله که در پی وقوع سیل های مخرب سال 1384 از تجمیع روستاهای پیشکمر، زابلی آباد و 10 روستای سیلزده شکل گرفته است، بر اثر نشست و رانش زمین و به دلیل ترک برداشتن دیوارها و احتمال تخریب واحدهای مسکونی، در وحشت و نگرانی به سر می برند. 
ابراهیم حسین زاده از رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی، اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و هیات همراه خواست در جهت سروسامان دادن به شرایط مسکونی و نجات خانواده هایی که شبانه روز در وحشت و نگرانی بسر می برند، تسریع نمایند. 
شهرستان کلاله با افزون بر 110 هزار نفر در شرق استان گلستان واقع است و شهرهای کلاله و فراغی به عنوان دو نقطه شهری این شهرستان، افزون بر 42 هزار و 500 نفر جمعیت را در خود جای داده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 335
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران