پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 388219 تاریخ : 1397/07/14-16:49:01
,10025,
نتایج طرح پژوهشی بررسی الزامات، امتیازات و تعهدات مناسب برای صنعت بیمه کشور در الحاق به سازمان تجارت جهانی، ارایه شد

نتایج طرح پژوهشی بررسی الزامات، امتیازات و تعهدات مناسب برای صنعت بیمه کشور در الحاق به سازمان تجارت جهانی، ارایه شد

نتایج طرح تحقیقاتی "الزامات، امتیازات و تعهدات مناسب برای صنعت بیمه کشور در الحاق به سازمان تجارت جهانی" در نشست تخصصی با حضور ریاست، معاون پژوهشی و مدیران و کارشناسان گروه‌های پژوهشی پژوهشکده بیمه و همچنین نمایندگانی از موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی ارائه گردید.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه؛  این طرح پژوهشی توسط گروه پژوهشی عمومی پژوهشکده بیمه و در راستای الحاق صنعت بیمه ایران به سازمان تجارت جهانی انجام پذیرفته است.

بر پایه این گزارش هدف از انجام این تحقیق، شناسایی و بررسی آثار، الزامات و امتیازات صنعت بیمه کشور در الحاق به سازمان تجارت جهانی و ارائه پیشنهادهایی برای اصلاح و یا تدوین مقررات و تعهدات مناسب کشور در بخش خدمات بیمه بوده است.
این گزارش می‌افزاید: پژوهش مذکور دارای سه بخش اصلی، بررسی جداول تعهدات کشورهای منتخب (روسیه، ترکیه، چین، هند، کره جنونی، مالزی و ژاپن) در بخش خدمات صنعت بیمه، بررسی الزامات مورد نیاز صنعت بیمه و ارزیابی قوانین و مقررات ایران در جهت الحاق به سازمان تجارت جهانی می‌باشد.
نتایج حاصل از این پژوهش نشان می‌دهد که پیوستن به سازمان تجارت جهانی سبب سرعت در رشد درآمد شده است اما کشور ما مشکلات حقوقی بسیاری در مسیر پیوست به این سازمان دارد که به همین دلیل تغییر در قوانین و مقررات امری ضروی بوده و تا زمانی که این قوانین مناسب‌سازی نگردد، الگوبرداری از جداول تعهدات کشورهای منتخب میسر نخواهد شد. 
در این پژوهش همچنین را‌ه‌حل‌هایی کاربردی به منظور رفع مشکلات موجود ارائه شده‌است که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به پیشنهاد طراحی لوایح ششم مرتبط با بیمه، ‌تدوین تاثیر تزلزل برابری قیمت ارز با ریال بر میزان ریسک سرمایه‌گذاران خارجی در صنعت بیمه، تنظیم و انتشار یک مرام نامه، تدوین سیاست‌های کلان و احیانا پیشنهادهای مرتبط با اصلاح قانون اساسی در این خصوص اشاره نمود. 
شایان ذکر است متن کامل طرح مذکور پس از تکمیل، از طریق وبسایت پژوهشکده بیمه منتشر خواهد شد. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 242
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران