پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 253394 تاریخ : 1395/10/12-08:16:32
,10030,
نابودی نزدیک به 50 درصد مشاغل تا 25 سال آینده

نابودی نزدیک به 50 درصد مشاغل تا 25 سال آینده

با وجود کاهش پنج درصدی نرخ بیکاری در آمریکا، محققان دانشگاه آکسفورد از نابودی نزدیک به 50 درصد مشاغل در این کشور تا 25 سال آینده خبر می‌دهند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از یو.هرالد، در پروژه تحقیقاتی دانشگاه آکسفورد به ریاست دکتر مایکل آزبورن استاد درس یادگیری ماشین، 700 رده شغلی مختلف در آمریکا به همراه مهارت‌های مورد نیاز، قابلیت‌های فردی و مجموعه وظایفی که باید برای احراز آنها وجود داشته باشند، مورد بررسی قرار گرفته است.

یافته‌های تیم تحقیقاتی دکتر آزبورن نشان می‌دهد اکثر مشاغلی که در زمینه تدارکات، مدیریت و حمل ‌و نقل به خاطر راه‌اندازی اتوماسیون‌ای اداری در مععرض نابودی قرار دارند. حتی بسیاری از مشاغل موجود در خدمات عمومی نیز در آینده به خاطر استفاده از ماشین‌های خودکار، نیازی به کارمند نخواهند داشت.

دکتر آزبورن معتقد است که سرعت پیشرفت فناوری در دنیای امروز به قدری سریع است که اگر کارمندان نتوانند بر قابلیت‌ها و توانمندی‌هایشان اضافه کنند ناچارند شغل خود را به ربات‌ها بسپارند و بیکار شوند و یا به مشاغلی بروند که امکان هوشمندسازی در آنها وجود ندارد و البته دامنه این مشاغل نیز در حال محدود شدن است.

در حال حاضر کارگری و خدمات بیشترین تعداد استخدام را در سراسر جهان دارد و دقیقا این رده شغلی نیز بیشترین خطر را در این زمینه حس می‌کنند. اگر چه بقیه مشاغل دفتری نیز دست کمی از مشاغل خدماتی ندارند و سایه هوشمندسازی و ظهور ربات‌ها را در جوامع صنعتی حس می‌کنند.

بسیاری معتقدند پیشرفت هوش مصنوعی و علوم رایانه همانند یک هیولا زندگی انسانی را خواهد بلعید. ماشین‌هایی که با استفاده از هزاران و شاید میلیون‌ها داده می‌توانند به جای انسان‌ها تصمیم‌گیری کنند و دیگر نیازی به انسان برای حل مشکلات نیست. ماشین‌هایی کم‌خرج و دقیق‌تر که می‌توانند از پس انجام کارها بر بیایند.

 


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 264
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران