پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 266023 تاریخ : 1395/11/15-15:25:23
,10030,
نابودی 100هزار فرصت شغلی در ازای ورود یک میلیارد دلار کالای قاچاق

نابودی 100هزار فرصت شغلی در ازای ورود یک میلیارد دلار کالای قاچاق

معاون مدیرکل فرهنگی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز میزان کنونی قاچاق کالا را 15 میلیارد و 500 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: واردات هر یک میلیارد دلار کالای قاچاق 100 هزار فرصت شغلی را از بین می برد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، «عبدالمجید نگارش نژاد»  افزود: اکنون 14 میلیارد و 500 میلیون دلار کالای قاچاق از مبادی قانونی وارد کشور می شود که به معنای حذف یک میلیون و 450 هزار فرصت شغلی است. 

به گفته وی، «قاچاق کالا به کشور به مثابه هجمه دشمن به خاک کشور است و نقش رسانه ها نسبت به حساس کردن این موضوع اهمیت دارد». 
وی گفت: مبارزه با پیامدهای قاچاق در دو عرصه تقاضا و عرضه رخ می دهد. در بخش عرضه باید کار فرهنگی صورت گیرد و پیوستار فرهنگی برای مبارزه با فساد اقتصادی تنظیم شود. 
نگارش نژاد ادامه داد: در بحث تقاضا نیز همین رویکرد را داریم. باید برای مردم و مسئولان دغدغه مبارزه با قاچاق کالا پدید آید و این اقدام ها، مردمی شود. 
معاون مدیرکل فرهنگی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اضافه کرد: در سطح تقاضا باید رفتارها نسبت به مصرف کالای قاچاق یا کالاهای خارجی که از مبادی قانونی وارد می شود، تغییر کند. 
وی گفت: مقابله های فیزیکی با قاچاق کالا مانند آن است که توپی را با فشار زیر آب نگه داریم اما اگر روزنه و علت قاچاق را متوجه شویم نیازی به چنین مقابله ای نخواهد بود. 
نگارش نژاد افزود: با وجود صرف هزینه های زیاد در مبادی، هنوز نتوانسته ایم جلو ورود کالای قاچاق مانند گوشی همراه را بگیریم که در این زمینه، طرح های تکمیلی مانند شناسه دار کردن تلفن همراه صورت گرفته است. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 306
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران