پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 293246 تاریخ : 1396/06/04-10:36:38
,14,17,
میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی دو بال هستند که می‌توانند باعث پرواز گردشگری شوند

مصاحبه

میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی دو بال هستند که می‌توانند باعث پرواز گردشگری شوند

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره یک باور عمومی درباره او در زمینه علاقه و توجهش به حوزه گردشگری توضیح داد.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت، در حاشیه 28 نمایشگاه صنایع دستی، علی‌اصغر مونسان  درباره دیدگاه خود نسبت به نمایشگاه ملی صنایع دستی به دلیل اینکه فعالان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری او را با حوزه گردشگری بیشتر می‌شناسند، با رد چنین دیدگاهی نسبت به خود اظهار داشت‌: نه اصلاً؛ اینطور نیست، همچنین درباره نمایشگاه صنایع دستی نیز فضای بسیار خوبی بود و آدم از بازدید چنین نمایشگاهی لذت می‌برد، زیرا همه این آثار هویت‌های فرهنگی کشورمان هستند.وی عنوان کردصنایع‌دستی نقش مهمی در اشتغال‌زایی دارد، این هنر، ظرفیت بسیار خوبی برای تولید ثروت دارد و می‌توان با سرمایه‌گذاری اندک در بخش صنایع‌دستی شغل ایجاد کرد.

 

وی با اشاره به لزوم توسعه در هر سه حوزه مأموریتی سازمان میراث‌فرهنگی افزود: میراث‌فرهنگی باید پاس داشته شود و بنده با حساسیت به این موضوع نگاه می‌کنم، امامعتقدم میراث‌فرهنگی باید در معرض دید باشد و در اثر بازدید گردشگران داخلی و خارجی بتواند در انتقال فرهنگ نیز نقش داشته باشد.

 

مونسان در پاسخ به سؤالی در مورد صنعتی‌سازی صنایع‌دستی نیز عنوان کرد: منظور از صنعتی‌سازی صنایع‌دستی کارخانه‌ای کردن این هنر صنعت نیست بلکه منظور از این موضوع، کاهش هزینه و‌ افزایش تولید است.

 

مونسان خاطرنشان کرد: انشاالله باید همه کمک کنیم تا کارهای خوبی که در صنایع دستی شده است رونق پیدا کند، و علی‌الخصوص در حوزه صادرات صنایع دستی؛ تا درآمدزایی بیشتری برای هنرمندان و فعالان صنایع دستی کشور حاصل شود.

 

وی با بیان اینکه همه اجزای سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در کنار هم قرار دارند، خاطرنشان کرد: میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی دو بال هستند که می‌توانند باعث پرواز گردشگری شوند. نباید به این سه بخش به‌صورت جزیره‌ای نگاه کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 280
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران