پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 266956 تاریخ : 1395/11/30-11:01:33
,10028,10034,
موتورسواران و عابران پیاده بیشترین تعداد کشته های حوادث ترافیکی

موتورسواران و عابران پیاده بیشترین تعداد کشته های حوادث ترافیکی

رئیس پلیس راهور ناجا، گفت: موتور سواران و عابران پیاده بیشترین تعداد کشته های سوانح ترافیکی در شهرهای بزرگ را تشکیل می دهند که یکی از عوامل مهم بروز سوانح ترافیک هستند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت،  سردار تقی مهری در اختتامیه هفتمین سمینار بین المللی کاهش سوانح و حوادث ترافیکی در شیراز، افزود: یکی از موضوعات مهم در کشور ما به عنوان یک معضل اساسی و چالش، مسئله حوادث رانندگی است.

وی بیان کرد: در دنیا برابر آمار سالیانه ، بیش از یک میلیون و 250 هزار نفر جان خود را در حوادث رانندگی از دست می دهند و بین 50 تا 55 میلیون نفر نیز مجروح می شوند.

سردار مهری افزود: در ایران تعداد 19 میلیون خودرو و 12 میلیون موتور سیکلت وجود دارد و این آمار نشان می دهد که ما تقریبا به ازای هر خانواده ایرانی بیش از یک وسیله نقلیه داریم.

رئیس پلیس راهور ناجا با تاکید بر اینکه حدود 9 درصد از جان باختگان کشور مربوط به استان فارس است، بیان داشت: در 9 ماهه امسال، استان فارس در بین استان های کشور بیشترین آمارتلفات را در حواث ترافیکی دارد.

سردار مهری با اشاره به اینکه در دنیا به ازای هر ده هزار وسیله نقلیه، پنج و هفت دهم نفر جان خود را در حوادث رانندگی از دست می دهند و در ایران هفت و پنج دهم نفر بوده است، تصریح کرد: 51 درصد از کشته های کشور را موتور سیکلت سواران تشکیل می دهند که این افراد بین سنین 21 الی 50 سال هستند.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در حوادث رانندگی درون شهری، حدود 25 درصد از کشته شده ها مربوط به راکبان موتور سیکلت و بیش از 37 درصد مربوط به عابران پیاده هستند.

در ادامه فرمانده انتظامی استان بیان داشت: در حوادث ترافیکی 10 ماهه امسال، هزار و 180 نفر از شهروندان در استان فارس جان خود را از دست داده اند که بیش از هفت درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

سردار گودرزی با اشاره به نقش مهم سایر دستگاه های دخیل در موضوع ترافیک و سوانح جاده ای،بیان کرد: آموزش و فرهنگ سازی اجتماعی می تواند در این راستا بسیار مشکل گشا باشد.

وی ارائه آموزش های مستمر توسط نهادهای مرتبط با موضوع راهنمایی و رانندگی را موثر دانست و افزود: در استان فارس کیفیت راه ها و وسایل نقلیه نسبت به قبل بهبود یافته و باید مسائل مربوط به رانندگی ایمن ،بیشتر از عوامل دیگر مورد توجه قرار گیرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 372
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران