پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 352748 تاریخ : 1397/04/31-15:32:27
,8,
مهمترین شاخص های عملکرد شرکت های دارویی در بهار 97

مهمترین شاخص های عملکرد شرکت های دارویی در بهار 97

شرکت های داروسازی زهراوی، داروسازی دکتر عبیدی، هلدینگ داروپخش، داروسازی زاگرس فارمد پارس، داروسازی کاسپین تامین، داروسازی تولید دارو و تولید مواد اولیه داروپخش با اعلام عملکرد سه ماهه و 6ماهه خود، شرایط بازار و روند سودآوری این صنعت را در سه ماهه اول سال جاری شفاف کردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ موج انتشار گزارش های سه ماهه کدال از روز گذشته آغاز و همچنان ادامه دارد که بررسی این گزارش ها عملکرد شرکت ها و به تبع آن صنایع بازار سرمایه را در بهار 97 برای سرمایه گذاران شفاف می کند.

 در این گزارش صورت های مالی و سود اعلامی هفت شرکت فعال در صنعت، مورد بررسی قرار گرفته است.

شرکت های داروسازی زهراوی، داروسازی دکتر عبیدی، هلدینگ داروپخش، داروسازی زاگرس فارمد پارس، داروسازی کاسپین تامین، داروسازی تولید دارو و تولید مواد اولیه داروپخش با اعلام عملکرد سه ماهه خود، شرایط بازار و روند سودآوری این صنعت را در سه ماهه اول سال جاری شفاف کردند.

آنچه در صورت های مالی این شرکت ها مشترک است افزایش بهای تولید و هزینه ها است که رشد قیمت ارز در سال جاری را می توان از مهمترین عوامل این تغییرات دانست.

داروسازی زهراوی
داروسازی زهراوی در دوره سه ماهه سال جاری 969 ریال زیان شناسایی کرد.

این شرکت در سه ماهه سال گذشته در حالی 146 ریال سود محقق کرده بود که در پایان دوره 12 ماهه دو هزار و 516 ریال زیان اعلام کرد.

"دزهراوی" درباره شناسایی زیان توضیح داده است کاهش فروش ناشی از مشکلات صنعت دارویی مخصوصا مشکلات بانکی این شرکت در امر گشایش اعتبارات اسنادی جهت تامین مواد مورد نیاز تولید بوده است.

همچنین کاهش سود ناشی از افزایش بهای تمام شده به دلیل افزایش نرخ ارز بانک مرکزی و افزایش هزینه های مالی و کاهش فروش نسبت به دوره قبل است.

بررسی صورت های مالی این شرکت حاکی از افزایش چشمگیر هزینه ها و کاهش فروش و سودآوری است. همچنین بخش سود و زیان عملیات در حال تداوم نیز از زیان خبر می دهد.

هلدینگ داروپخش
هلدینگ داروپخش در سه ماه منتهی به پایان خرداد 97 به ازای هر سهم 9 ریال سود محقق کرد. این شرکت در سه ماهه سال گذشته چهار ریال زیان شناسایی کرده بود اما در پایان دوره یک هزار و 888 ریال سود برای هر سهم کنار گذاشت.

سود انباشته پایان دوره نیز 15 درصد بالا رفته است. هرچند جمع هزینه های عملیاتی این شرکت افزایش 31 درصدی داشته است اما رشد 561 درصدی سایر درآمدها و هزینه های غیر عملیاتی و افزایش 467 درصدی سود پایه هر سهم ناشی از عملیات متوقف شده در صورت های مالی این شرکت خودنمایی می کند.

داروسازی زاگرس فارمد پارس (داملران رازک)
"ددام" در سه ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 461 ریال زیان اعلام کرد. این شرکت در مدت مشابه پارسال 2 ریال سود محقق کرده بود اما در پایان دوره زیان 448 ریالی را کنار گذاشت.

صورت های مالی این شرکت از افزایش 60 درصدی زیان انباشته خبر می دهد. بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی نیز 57 درصد زیاد شده، همچنین هزینه های فروش، اداری و عمومی، عملیاتی و مالی این شرکت بالا رفته است. شرکت سه ماهه برای عملیات در حال تداوم زیان شناسایی کرده است.

داروسازی کاسپین تامین

"کاسپین" در گزارش سه ماهه پایان خرداد با چهار درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل سود 932 ریالی اعلام کرد.

بررسی صورت مالی سه ماهه کاسپین نشان میدهد هزینه ها و بهای تولید در این مجموعه نیز بالا رفته است.

داروسازی تولید دارو
شرکت داروسازی تولید دارو در گزارش سه ماهه امسال با کاهش 36 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل 108 ریال سود اعلام کرد.

این شرکت در سه ماهه 96 برای هر سهم 170 ریال و در پایان دوره 308 ریال سود کنار گذاشت.

سود انباشته پایان دوره در این شرکت 50 درصد افت کرده است. بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی در این شرکت در حالی تغییر نکرده است که سایر درآمدهای عملیاتی "دتولید" 96 درصد کم شده است.

شرکت تولید مواد اولیه داروپخش
"دتما" با انتشار گزارش سه ماهه امسال از شناسایی 157 ریال سود خبر داد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 6 درصد کاهش یافته است.

 سود انباشته پایان دوره در این شرکت 6 درصد رشد کرده است. شرکت در پایان دوره سه ماهه سال قبل 167 ریال و در 12 ماهه 842 ریال سود برای هر سهم اعلام کرد.

داروسازی دکتر عبیدی
شرکت داروسازی دکتر عبیدی برای سال مالی منتهی به پایان آذر ماه امسال گزارش 6 ماهه اعلام کرد.

"دعبید" در 6 ماهه منتهی به پایان خرداد امسال 856 ریال سود محقق کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 64 درصد رشد کرده است.

این شرکت دارویی در پایان سال مالی 96 به ازای هر سهم یک هزار و 113 ریال سود شناسایی کرد. صورت های مالی این شرکت حاکی از افزایش بهای تمام شده تولید هزینه های عمومی و مالی است. سود پایه هر سهم ناشی از عملیات در حال تداوم – عملیاتی 175 درصد رشد کرده است. همچنین سود پایه نیز 217 درصد بالا رفته و سود خالص نیز 64 درصد افزایش یافته است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 264
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران