پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 303417 تاریخ : 1396/06/11-18:33:11
,10026,
منابع آماری تامین اجتماعی ، منبع مهمی برای توصیف اشتغال است

استاندار فارس :

منابع آماری تامین اجتماعی ، منبع مهمی برای توصیف اشتغال است

استاندار فارس گفت : منابع اطلاعاتی تامین اجتماعی به عنوان منبع مهمی برای توصیف اشتغال استان به شمار می رود .

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، مهندس سید محمد افشانی در دیدار با مدیران کل  ودرمانی تامین اجتماعی فارس ضمن قدردانی از تلاش های کارکنان این سازمان گفت : اکثر قریب به اتفاق افراد تحت پوشش این سازمان افراد کم درآمد جامعه هستند که بایستی به این منابع عظیم انسانی و همچنین به منابع فیزیکی و خدادادی توجه ویژه ای شود تا با ترویج فرهنگ کار و تلاش ، اشتغال و تولید رونق پیدا کند .

استاندار فارس با بیان اینکه منابع اطلاعاتی تامین اجتماعی به عنوان منبع مهمی برای توصیف اشتغال به شمار می رود، اظهار داشت : از استخراج ،تجزیه و تحلیل آمار شاغلین  در کارگاه ها و وضعیت پرداخت بیمه ای ایشان می توان به درک جامع و دقیقی از وضعیت اشتغال موجود رسید.
وی دستاوردهای استان در زمینه ایجاد اشتغال را خوب ارزیابی کرد و گفت: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده، طی 21 ماه گذشته 40 هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شده است.
مهندس افشانی گفت : استفاده صحیح از دارایی ها  و مدیریت منابع و درآمدها  ، راهکار مناسب جلوگیری از وقوع بحران و آفت منابع صندوق های بازنشستگی است که مسئولین سازمان ها باید به آن همت بگمارند.
مدیر کل تامین اجتماعی فارس در این دیدار گفت: سازمان تامین اجتماعی بعنوان نهادی عمومی غیر دولتی در سه حوزه اجتماعی ، درمانی و اقتصادی فعالیت دارد و نقشی موثر درتامین  امنیت اجتماعی بیش از 42 میلیون نفر از جمعیت کشور ایفا می نماید.
عبدالکریم نباتی با اشاره به رویکردهای نوین تامین اجتماعی در دولت تدبیر و امید افزود: چهار هدف برنامه محوری ، قانون مداری ، پاسخگویی و پاکدستی  در رئوس کاری مدیران این سازمان قرار گرفته و طرح های جدیدی در راستای کرامت بیمه شدگان ، مستمری بگیران و کارفرمایان به اجرا درآمده است.
وی از خدمات الکترونیک بعنوان محوری ترین برنامه های تامین اجتماعی یاد کرد و بیان داشت: طرح لیست پرداخت حق بیمه اینترنتی ، ابلاغ الکترونیک احکام مطالباتی ، بازرسی الکترونیک ، نامنویسی متمرکز و پرونده الکترونیک از جمله خدماتی است که با اجرای آن ها علاوه بر افزایش رضایتمندی مخاطبان ، صرفه جویی قابل ملاحظه ای نیز در منابع سازمانی صورت گرفته است.
نباتی از اجرای طرح بخشودگی جرایم بیمه ای به عنوان اقدام موثر سازمان تامین اجتماعی در رفع موانع تولید و رونق اشتغال یاد کرد و بیان داشت : 19 هزار و 500 کارفرمای خوش حساب استان فارس که در سالهای پیش دچار بحران شده بودند طی دو دوره متوالی سال های  95 و 96 از تسهیلات این طرح بهره بردند و 50 میلیارد تومان از جرایم ایشان بخشیده شد.
مدیر کل تامین اجتماعی فارس گفت : 2 میلیون و 63 هزار نفر از جمعیت فارس از خدمات بیمه ای و درمانی تامین اجتماعی بهره می برند و ماهیانه مبلغی بالغ بر 170 میلیارد تومان نیز به عنوان مستمری به 128 هزار خانوار بازنشسته ، بازمانده و از کارافتاده پرداخت می شود.
مدیر درمان تامین اجتماعی فارس نیز در این دیدار گفت: در آینده بسیار نزدیک اولین بیمارستان خیر ساز تامین اجتماعی کشور با ظرفیت 32 تخت کلنگ زنی می شود.
دکتر اکبر امیری با اشاره به ظرفیت های درمانی فارس گفت: بیمارستان تامین اجتماعی شهید دکتر بهشتی شیراز باظرفیت 300 تخت به بیش از 2میلیون بیمه شده فارس خدمات درمانی ارایه می دهد و امیدواریم در آینده نزدیک مراحل ساخت بیمارستان جدید سازمان نیز آغاز شود تا خدماتی بیشتر به افراد تحت پوشش ارایه کنیم.
مدیر درمان تامین اجتماعی فارس به توسعه مراکز درمانی تامین اجتماعی در استان فارس نیز اشاره کرد و افزود : اولین بیمارستان خیر ساز تامین اجتماعی کشور با ظرفیت 32 تختخواب در شهرستان لارستان در آینده بسیار نزدیک کلنگ زنی می شود و مراکز درمانی لار ، نورآباد ، سپیدان و داراب نیز در سال جاری افتتاح خواهند شد.
وی همچنین با اشاره به ظرفیت های درمانی فارس در بخش درمان غیر مستقیم اظهار داشت : برای ارایه  خدمات درمانی به  بیمه شدگان استان با 2هزار و 790 مرکز درمانی قرارداد داریم  و در مجموع هزار و 200 میلیارد تومان به طور سالیانه صرف هزینه های خدمات درمانی افراد تحت پوشش این سازمان در فارس می شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 223
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران