پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 377357 تاریخ : 1397/07/03-13:33:35
,20,
ملت ایران همواره با قدرت در کنار دوستان خود خواهد بود

دکتر روحانی در دیدار رئیس جمهور بولیوی:

ملت ایران همواره با قدرت در کنار دوستان خود خواهد بود

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه امروز منافع کشورهای مستقل بیشتر ایجاب می کند تا در کنار هم در برابر زورگویی‌ها و مداخلات خارجی بوده و ایستادگی کنند، تاکید کرد: ملت ایران همواره با قدرت در کنار دوستان خود ایستاده و از آنان در همه عرصه ها حمایت می کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی عصر دوشنبه به وقت محلی نیویورک و در دیدار با «اوو مورالس» رئیس جمهور بولیوی، با بیان اینکه دو ملت ایران و بولیوی اشتراکات، علائق و ارزشهای نزدیکی با هم دارند، گفت: باید در راستای توسعه و تقویت روابط و همکاری های تهران-لاپاز بیش از پیش تلاش کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران مصمم به توسعه مناسبات و همکاری های خود با کشورهای حوزه آمریکای لاتین در عرصه های مختلف اقتصادی، پزشکی، علمی و فناوری و تکنولوژیکی است، بر ضرورت گسترش روابط و همکاری های مشترک بخش های خصوصی دو کشور تاکید کرد.

دکتر روحانی ایستادگی و مقاومت دو ملت ایران و بولیوی در مواجهه با مداخله‌ها و یکجانبه گرایی آمریکا را حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: حفظ استقلال و عزت ملی برای ملت ایران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

رئیس جمهور با اشاره به خروج یکجانبه و غیرقانونی آمریکا از توافق بین المللی برجام، خاطرنشان کرد: جامعه جهانی باید در برابر این پیمان شکنی و نقض عهد آمریکایی ها با قدرت ایستادگی کند.

دکتر روحانی ادامه داد: امروز جامعه جهانی به جز چند کشور معدود، همگان مواضع قاطعی در برابر این اقدام آمریکا اتخاذ کرده اند و باید تلاش کنیم نشان دهیم آنهایی که قوانین بین المللی را نقض می کنند، هرگز مورد تایید افکار عمومی جهان نخواهند بود.

رئیس جمهور همچنین با تقدیر از همدردی دولت و ملت بولیوی با مردم ایران در حادثه تروریستی اهواز ، گفت: اقدام تروریستی اهواز و کشتار مردم و کودکان بی گناه نشان داد که تروریسم به هیچ کس رحم نمی کند و همه باید در مسیر مبارزه قاطعانه با تروریسم در کنار هم قرار داشته باشند.

دکتر روحانی با بیان اینکه در منطقه هیچ گروه تروریستی وجود ندارد که مورد حمایت آمریکایی ها نباشد، افزود: بسیاری از گروههای تروریستی منطقه توسط آمریکایی ها ایجاد یا حمایت شده اند و مورد حمایت مالی و تسلیحاتی آنان قرار دارند.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: اگر کشورهای دوست در کنار هم در مسیر مبارزه با تروریسم باشند، می توانند به موفقیت های خوبی در راستای امنیت و رفاه ملتها دست پیدا کنند.

اوو مورالس رئیس جمهور بولیوی نیز در این دیدار ضمن تسلیت و ابراز همدردی با ملت ایران در حادثه تروریستی اهواز، با اشاره به اینکه دو ملت ایران و بولیوی در مسیر مبارزه برای آزادی اشتراکات فراوانی دارند، بر ضرورت توسعه روابط و همکاری های دو کشور تاکید کرد و گفت: ایران و بولیوی شرکای راهبردی برای تلاش در راستای منافع ملت های خود و بشریت هستند.

رئیس جمهور بولیوی با اشاره به همکاریهای مثبت و پرفایده بخش های خصوصی دو کشور در زمینه های مختلف اقتصادی، علمی، بهداشتی، دارویی و غذایی  خواستار گسترش همکاری های مشترک در بخش های گوناگون میان دو کشور شد.

مورالس با اشاره به اقدامات آمریکا علیه ایران و خروج یکجانبه از توافق برجام، اظهار داشت: آمریکایی‌ها همواره به دنبال مداخله در امور کشورهای مستقل و دارای منابع طبیعی و انسانی فراوان هستند، از اینرو در شورای امنیت سازمان ملل متحد مواضع قاطعانه خود در حمایت از ایران را اعلام خواهیم کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 270
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران