پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 265303 تاریخ : 1395/11/05-16:10:30
,1,17,
برجام فرصتی مناسب برای افزایش گشایش اعتباری بانکها

مقدم:

برجام فرصتی مناسب برای افزایش گشایش اعتباری بانکها

مدیرعامل بانک تجارت حصول توافق هسته ای را فرصتی برای توسعه خدمات ارزی بانکها عنوان کرد .

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از  روابط عمومی بانک تجارت ، محمدابراهیم مقدم مدیرعامل این بانک در همایش سیاست های پولی و چالش های بانکداری و تولید گفت: بانکها دچار چالش‌های ساختاری هستند و یکی از مهمترین این چالش ها ، چگونگی افزایش سرمایه است. وی افزود : یکی از روشهای متداول سالهای گذشته برای افزایش سرمایه بانکها ، تجدید ارزیابی دارایی ها بوده است ، در حالی که این روش منجر به درآمد زایی و افزایش توان تسهیلات دهی بانکها نمی شود .  

وی با اشاره به اینکه رکود بازار مسکن در سالهای اخیر موجب شده تا فروش دارایی های تملیکی و نیز دارایی های مازاد بانکها با مشکل مواجه شود افزود: چالش دیگر نظام بانکی عدم بازپرداخت به موقع تسهیلات دریافتی و افزایش مطالبات معوق است، این امر ما را مجبور به استفاده از منابع بانک مرکزی  می کند .
وی با اشاره به مشکل پرداخت بدهی بانکها از سوی دولت گفت: یکی از راه حل های مناسب برای چالش منابع مالی بانک ها ، از سرگیری و تسریع  ارتباطات بین المللی با بانکهای دنیا است . این در حالی است که در گذشته با استفاده از منابع فاینانس، بانک ها تنها 15 درصد تامین مالی را به صورت نقد پرداخت می کردند و  اثر تورمی هم ایجاد نمی کرد .  وی همچنین با اشاره به تاثیرات مثبت توافق هسته ای در تسهیل تبادلات مالی با بانکهای خارجی گفت : البته تمایل به استفاده از خدمات ارزی بانکها منوط به بهبود شرایط کلی اقتصاد کشور و افزایش رونق تولید و تجارت خارجی است .
گفتنی است همایش نظام بانکی و چالش های تولید روز سه شنبه پنجم بهمن ماه به میزبانی پژوهشده پولی و بانکی در محل موسسه عالی بانکداری ایران برگزار شد.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 307
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران