پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 266704 تاریخ : 1395/11/25-14:27:03
,5,17,
مقام مسئول: 39 جایگاه سوخت به بخش خصوصی واقعی واگذار شد

مقام مسئول: 39 جایگاه سوخت به بخش خصوصی واقعی واگذار شد

مشاور مدیر عامل سازمان خصوصی سازی با اشاره به برگزاری سومین مزایده بزرگ تاریخ سازمان خصوصی سازی در عصر روز گذشته (یکشنبه)، گفت: 60 ج سوخت در 13 استان در این مزایده عرضه شده بود که 39 ج به فروش رفت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت, سیدجعفر سبحانی با اشاره به برگزاری سومین مزایده جایگاه های سوخت در سال 95 در عصر روز گذشته، افزود: در این مزایده برای 10 استان متقاضی جایگاه ها حاضر شدند و فقط یک جایگاه در استان اصفهان، یک جایگاه در استان البرز و سه جایگاه در استان مازندران متقاضی نداشتند.

وی بیان داشت: بیشترین جایگاه های عرضه شده در این مزایده بزرگ که سومین مزایده بزرگ تاریخ سازمان خصوصی بود، متعلق به استان تهران با 15 جایگاه بود که 13 جایگاه آن به فروش رفت.
سبحانی خاطرنشان کرد: در مجموع 220 پاکت پیشنهاد قیمت برای 39 جایگاه رسید که به معنای 5.6 متقاضی برای هر جایگاه بود.
وی ادامه داد: برخی جایگاه ها یک متقاضی و برخی دیگر مانند جایگاه سوخت شهر میناب استان هرمزگان 35 متقاضی داشت.
مشاور مدیرعامل سازمان خصوصی سازی اضافه کرد: قیمت پایه این 39 جایگاه دو هزار میلیارد ریال بود که قیمت فروش رفته آنها 35 درصد بالاتر از قیمت پایه و نزدیک به دو هزار و 750 میلیارد ریال بود.
وی تصریح کرد: نکته شاخص مزایده دیروز، واگذاری جایگاه ها به بخش خصوصی واقعی بود و از آنجایی که جایگاه داران می توانند در کنار این فعالیت، مجوز ساخت کارواش، مکانیکی، تعویض روغنی و ... دریافت کنند، همواره چنین مزایده هایی از جذابیت بالایی برای بخش خصوصی واقعی برخوردار است.
سبحانی با اشاره به تجربه موفق برگزاری دو مزایده جایگاه های سوخت در 15 شهریورماه و 22 آذرماه گذشته، گفت: حصه نقدی در نظر گرفته شده برای همه این جایگاه ها 30 درصد است و اقساط 85 درصد آنها در دوره های زمانی سه یا چهار ساله و 15 درصد دیگر در دوره زمانی دو ساله بازپرداخت می شود.
حصه نقدی مبلغی است که برندگان مزایده باید در ابتدا و پیش از انعقاد قرارداد پرداخت کنند.
وی همچنین با بیان اینکه برای قیمتگذاری جایگاه ها، فقط قیمت کارشناسی در نظر گرفته نشد، تصریح کرد: میانگینی از قیمت کارشناسی و شاخص (T/E) جایگاه ها (دوره انتظار بازگشت سرمایه) در این مزایده در نظر گرفته شد که این شیوه به نفع عموم متقاضیان بود.
 در بزرگترین واگذاری سازمان خصوصی سازی در سال جاری در پانزدهم شهریورماه، مزایده 100 جایگاه سوخت انجام شد و در مجموع 333 پاکت پیشنهاد قیمت رسید. 
ارزش واگذاری ها در این مزایده تاریخی نزدیک به 3500 میلیارد ریال (350 میلیارد تومان) بود.
در دومین مزایده بزرگ جایگاه های سوخت کشور در سال جاری از مجموع 40 جایگاه در نظر گرفته شده در 14 استان، 25 جایگاه در 11 استان به فروش رفت.
پیشتر «میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی» رییس کل سازمان خصوصی سازی کشور اعلام کرده بود، واگذاری های انجام شده در طول 15سال گذشته در این سازمان در مجموع به ارزش 1420 میلیارد ریال بوده که از جمله در قالب واگذاری به عموم مردم، رد دیون و سهام عدالت صورت گرفت.

 


منبع:ایرنا



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 319
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران