پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 266780 تاریخ : 1395/11/26-15:01:25
,10031,
معلم از چرخه تربیت و پرورش خارج شده است

معلم از چرخه تربیت و پرورش خارج شده است

وزیر آموز ش و پرورش گفت: فضای مدرسه نیز خشن است جلوی شادی و نشاط را می گیرد، باید مدارس از حالت قفس خارج شوند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت،  فخرالدین دانش آشتیانی در سومین همایش روانشناسی مدرسه که روز سه شنبه در دانشگاه الزهرا(س) برگزار شد، افزود: روح حاکم بر سند تحول بنیادین بحث تربیت است. تفکیک آموزش و پرورش از یکدیگر مشکلاتی را به وجود می آورد.

وی گفت: اگر می خواهیم یک انسان سالم و کارآمد را همزمان داشته باشیم باید به بحث تربیت توجه کنیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: آنچه ما را به رشد و توسعه می رساند تفکیک ناپذیری آموزش و پرورش با تربیت است.

دانش آشتیانی با انتقاد از نگاه حاکم بر جامعه نسبت به آموزش و پرورش، گفت: والدین و اولیای مدرسه بر بحث آموزش تمرکز دارند و به خوب درس دادن شیمی و فیزیک توسط معلم اهمیت می دهند. اگر بحث تربیت را مطرح کنیم به معاون پرورشی اشاره می کنند.

وی افزود: معلم را از چرخه تربیت و پرورش خارج کرده ایم در صورتی که تمام رفتارهای معلم می تواند نقش تربیتی داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: چگونه می توانیم تربیت را به یک نفر در داخل مدرسه بسپاریم. در بحث پرورش فعالیت های خوبی داریم اما منجر به تربیت نشده است زیرا آموزش و پرورش را از یکدیگر جدا کرده ایم.

وی افزود: به خاطر ناکارآمدی آموزش، پژوهش نیز از آموزش جدا شده است در صورتی که دانش آموز پژوهشگر باید در کلاس درس فعالیت های پژوهشی کند.

دانش آشتیانی تصریح کرد: تا هنگامی که نگاه ما نسبت به تربیت تغییر نکند با مشکل مواجه هستیم.

وزیر آموزش و پرورش درباره انتقاداتی که به حجم بالای کتب درسی وارد است، گفت: سال هاست این انتقاد وجود دارد اما چرا حل نشده است؟ به این علت که نگرش ما تنها به یادگیری فیزیک و ریاضی است.

وی با بیان اینکه اگر تربیت در سنین پایین شکل گیرد کمک به کیفیت آموزشی نیز می شود، افزود: تربیت وابسته به فرهنگ است، اگر می خواهیم ارتباط با دانش آموز در سراسر کشور برقرار کنیم، باید روال تربیت متناسب با فرهنگ و بوم دانش آموزان باشد.

وزیر آموزش و پرورش به نشاط و شادابی در مدارس اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات ما این است که در نظام تعلیم و تربیت روابط مکانیکی است و ارگانیکی وجود ندارد، تا زمانی که رابطه ها مکانیکی باشد نشاط و شادابی داخل مدرسه نمی آید. اگر بحث آسیب های اجتماعی مطرح است نشات گرفته از روابط مکانیکی است. فضای مدرسه نیز خشن است جلوی شادی و نشاط را می گیرد، باید مدارس از حالت قفس خارج شوند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 229
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران