پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 304922 تاریخ : 1396/07/03-13:06:39
,14,25,12,
معدن گردشگری را رونق می‌دهد

گزارش

معدن گردشگری را رونق می‌دهد

امروز شکل و نوع تفریحات مردم جامعه در حال تغییر است یعنی ذائقه مردم نسبت به گذشته متفاوت شده و به دنبال تفریحاتی جدید و شاید عجیب و غریب هستند. شاید گردشگری معدن بتواند ذائقه تفریحی مردم را در زمینه گردشگری‌های جدید پاسخگو باشد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، از معدن که حرف به میان می‌آید، نخستین تصویری که در ذهن مردمان جامعه نقش می‌بندد گودال‌های بزرگ، معادن زیرزمینی زغال‌سنگ وکارخانه‌های تولید فولاد، آلومینیوم، مس و... است.

اما معدن شاخه‌های بسیاری دارد که تقویت هرکدام از آنها منجر به افزایش درآمد از این بخش می‌شود. گردشگری یکی از جنبه‌های موجود در بخش معدن است که می‌توان با تقویت آن درآمد خوبی از حضور گردشگران داخلی و خارجی به‌دست آورد.

در این میان نباید از قدرت شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام غافل بود. معدن می‌تواند با همکاری آژانس‌های گردشگری و شبکه اجتماعی اینستاگرام، گردشگری در حوزه خود را توسعه بخشد. بخش معدن می‌تواند با توسعه گردشگری در میان پیت‌های معدنی، معادن فعال یا معادن متروک، درآمد خوبی از این بخش حاصل کند اما باید به این نکته توجه کرد که توسعه گردشگری در بخش معدن، تنها با چاشنی همکاری این بخش و سازمان گردشگری فراهم می‌شود.

در تمام دنیا وقتی یک معدن عمرش به پایان می‌رسد مدیران آن به فکر کسب درآمد از گودالی می‌شوند که روزگاری از آن عناصر ارزشمندی استخراج می‌کردند. آنها با ارائه طرح‌های گردشگری همچون ساخت هتل یا دریاچه تفریحی درآمد جدیدی برای خود ایجاد می‌کنند. الگوبرداری از این ایده و تجربه‌ها می‌تواند به توسعه هرچه بیشتر بخش معدن و شناخت مردم جامعه از آن منتهی شود.




ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 277
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران