به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، محسن صالحی نیا امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران افزود: شورای سیاستگذاری خودرو، برنامه کنترل کیفیت و بازرسی را تصویب کرده که بر اساس آن از ابتدای امسال از 52 استاندارد آغاز و به 83 استاندارد در سال آینده ختم می شود؛ شرکت های خودروساز داخلی نیز باید بر مبنای این استانداردها تولید کنند.
به گفته وی، شرکت های خودروساز برای دستیابی به این استانداردها در حال برنامه ریزی اند و همه خودروهای داخلی باید کیفیت خود را مطابق این استانداردها ارتقا دهند.
صالحی نیا نبود صرفه اقتصادی تولید یا از دست رفتن مطلوبیت و بازارپسندی پلتفرم و بدنه را دلیل دیگر برای خروج خودروها از خط تولید برشمرد و گفت: تولید خودروهای SP100 و SP0 در گروه سایپا به جای پراید و خودروهای 207، دناپلاس و تندرپلاس در گروه ایران خودرو در همین راستا است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآوری کرد: برنامه ای برای خارج کردن خودروی پراید از خط تولید تا پایان امسال در دستور کار نیست، بلکه مطابق ضرب العجل اعلام شده از سوی سازمان ملی استاندارد ایران، همه خودروهایی که نتوانند تا پایان آذرماه سال آینده به 83 استاندارد یاد شده برسند از خط خارج می شوند.
محسن صالحی نیا پایان نشست خبری در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درخصوص راهبرد وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره خودروهای برقی و هیبریدی گفت: در این زمینه هنوز در ابتدای راه هستیم؛ شرکت هایی برای اجرای کار اعلام آمادگی کرده و تعرفه ورودی این نوع خودروها کاهش یافته است.
وی افزود، از سال گذشته خودروهای هیبریدی وارد کشور شده اند که ورود آنها در یک روند افزایشی ادامه دارد.
صالحی نیا از کلید خوردن پروژه ای در این خصوص با همکاری شرکت ایران خودرو، مجموعه دانشگاهی کشور و شرکتی خارجی برای طراحی پلتفرم این خودروها خبر داد.
معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در زمینه خودروهای برقی که با سیستم شارژ مستقیم (Plug in) کار می کنند، نیازمند تامین زیرساخت هستیم.
این مقام مسوول خاطرنشان کرد: آیین نامه ای در همین زمینه برای شیوه های شارژ و سرویس دهی این خودروها تنظیم شده که در کمیسیون اقتصادی دولت در دست بررسی است.