پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 267724 تاریخ : 1395/12/16-11:40:26
,5,17,
معاون وزارت نفت:پیوند دانشگاه وصنعت فقط با شعارعملی نیست

معاون وزارت نفت:پیوند دانشگاه وصنعت فقط با شعارعملی نیست

معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت گفت:فقط با صحبت در خصوص ارتباط صنعت و دانشگاه راه به جایی نخواهیم برد واین مهم نیازمند اقدامات مطلوب عملی است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، مهندس حبیب الله بیطرف روز دوشنبه در دومین کنفرانس توسعه میادین نفت و گاز کشور با محوریت طرح های توسعه فناوری ازدیاد برداشت از مخازن نفت و گاز از سوی 9 مرکز دانشگاهی و پژوهشی کشور که با حضور جمعی از متخصصان داخلی و بین المللی این حوزه همراه بود، در سخنانی ضمن اظهار خرسندی از حضور در این کنفرانس، توجه به مسایل و جنبه های مختلف بالادستی نفت و گاز در کشورمان را ضرورتی ملی خواند.

وی استقبال و ورود دانشگاهها به حوزه نفتی کشور را بسیار مناسب و موثر عنوان کرد و این امر را امیدبخش و باعث پیشرفت های موثر در کشور دانست.
وی با اذعان به اینکه تعامل لازم بین صنعت و دانشگاه در طول سالهای گذشته با وجود توانمندی ها شکل نگرفته است، بر تمرکز برای رفع مشکل در این ارتباط تاکید کرد.
وی با تاکید براینکه بخش صنعت باید از رسالت علم و فناوری نیز برخوردار باشد ادامه داد: تا هنگامی که تنها صحبت بدون عمل از ارتباط صنعت و دانشگاه ها با یکدیگر باشد راه به جایی نخواهیم برد.
معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت ضمن مرور وضعیت صنعت نفت در دهه های اخیر خاطرنشان کرد: در دهه هفتاد صنعت نفت و گاز در تولید و اکتشاف در حوزه بالادستی عمدتا وابسته به ظرفیت های خارجی بود.
وی با بیان اینکه البته دردهه هفتاد برنامه ریزی های مهمی در ظرفیت سازی به منظور حضور موثر ایرانی ها در بخش نفت و گاز شکل گرفت، گفت: این ظرفیت سازی از سوی شرکت نفت پتروپارس و در ساختارها نیز شرکت نفت و گاز پارس جنوبی اقدامات مناسبی داشتند.
وی ادامه داد:خوشبختاته در سالهای اخیر پس از عبور از فراز و نشیب ها، با همکاری جامعه دانشگاهی و تحقیقاتی ظرفیت سازی های مناسبی در حوزه زیرساخت های صنایع نفت و گاز در کشور ایجاد شده است.
بیطرف با بیان اینکه البته از سال 1394 کار عمیق تری از سوی وزارت نفت با همکاری 9 دانشگاه برتر کشور بعنوان ثقل علمی توسعه کشور در انعقاد قرارداد در بخش نفت و گاز آغاز شده است، گفت: وزیر نفت برای شکل گیری این اتفاق و پذیرش آن در این وزارتخانه تلاش بسیار اثرگذاری داشته اند.
وی با اشاره به بندهایی از قرارداد ازدیاد برداشت نفت و گاز از میادین کشور بین وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه و با بیان اینکه این قرارداد ثبت شده است، خواستار آن شد که دانشگاه ها و مراکز پژوهشی طرف قرارداد عمل به مفاد قرارداد را یک وظیفه ملی دانسته و برای موفقیت هرچه بیشتر این تفاهمنامه اقدام کنند.
دومین کنفرانس توسعه میادین نفت و گاز کشور با محوریت طرح های توسعه فناوری ازدیاد برداشت که طبق قراردادی به 9 مرکز دانشگاهی و پژوهشی کشور شامل پژوهشکده ازدیادبرداشت از مخازن نفت و گاز، پژوهشگاه صنعت نفت، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتی سهند، دانشگاه شیراز، دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه صنعت نفت واگذار شده است با حضور متخصصین بین المللی در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد. 
همچنین در بخش علمی این کنفرانس مجموعه ای از فعالیتهای تحقیقاتی و پژوهشی دانشجویان دکتری در زمینه ازدیادبرداشت از مخازن نفت و گاز بصورت پوسترارائه شد.
بخش نمایشگاهی این کنفرانس نیز به دانشگاه ها و مراکز پژوهشی برگزار کنندگان این کنفرانس، شرکتهای اکتشاف و تولید مورد تایید وزارت نفت و شرکتهای خارجی همکار اختصاص داده شده است.
نماینده کنسرسیوم نفتی PERGAS و نماینده شرکت IFP مهمانان خارجی شرکت کننده در این کنفرانس هستند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 301
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران