پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 280212 تاریخ : 1396/03/09-18:06:02
,7,
معاملات آتی سکه در بورس کالا ؛ 3309 قرارداد

معاملات آتی سکه در بورس کالا ؛ 3309 قرارداد

معاملات آتی سکه روز گذشته در بورس کالای ایران به 3 هزار و 309 قرارداد رسید.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت،ارزش معاملات نیز به 454 میلیارد ریال رسید.

از پنج سررسید سکه آتی در بورس کالای ایران سه سررسید با کاهش قیمت و دو سر رسید دیگر هم روندی ثابت داشتند.
قرارداد سکه آتی سررسید تیرماه سال 96 با 0.12 درصد افت با رقم یک میلیون و 232 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت.
همچنین قرارداد سکه آتی سررسید شهریور ماه با 0.09 درصد افت با رقم یک میلیون و 271 هزار تومان داد و ستد شد.
در همین حال قرارداد آتی سکه سررسید آبان ماه بدون تغییر نسبت به روز یکشنبه بارقم یک میلیون و هزار 312 تومان خریدار شد.
از سوی دیگر قرار داد سکه آتی تحویل دی ماه نیز با 0.01 درصد کاهش با رقم یک میلیون و 351 هزار تومان مورد معامله قرارگرفت قرارداد سکه آتی تحویل اسفند ماه نیز نسبت به روز یکشنبه بدون تغییر قیمتی با رقم یک میلیون و 386 تومان خریداری شد.

بازار سکه نقدی 

دربازار سکه هم روز گذشته سکه تمام طرح جدید یک میلیون و 206 هزار تومان مورد معامله قرارگرفت.
در همین حال دلار آمریکا نیز روز گذشته 3 هزار و 739 تومان داد و ستد شد همچنین هر گرم طلای 18 عیار نیز 114 هزار و 752 تومان معامله شد و نیم سکه و ربع سکه به ترتیب 467 و 367 هزار تومان فروخته شد.
از سوی دیگر دراین روز اونس برای معاملات در بازارهای جهانی 1267 دلار و 40 سنت داد وستد شد.
تازه ترین تحلیل ها نشان می دهد که از ابتدای 2016 تاکنون تقاضای طلا هم در بخش فیزیکی و هم سرمایه گذاری با رشد چشمگیری روبرو شده ، به طوری که تقاضای فیزیکی در این مدت با رشد 19 درصدهمراه بوده است.
تحلیل کارشناسان اقتصادی نشان میدهد که قیمت طلا در شش ماه دوم امسال بیشتر تحت تاثیر 5 عامل مهم خواهد بود.
سیاست های فدرال رزرو در تعیین نرخ بهره اوراق قرضه و بازار پولی، نرخ تورم آمریکا، سیاست های اقتصادی و مالیاتی دولت ترامپ، نگرانی نسبت به تبعات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و وضعیت تقاضا و عرضه، پنج عامل موثر بر قیمت طلا در آینده خواهند بود.


بهای طلا به مرز 1270 دلاری رسید 

قیمت طلا در بازارهای بین المللی در مبادلات امروز سه شنبه نزدیک به بالاترین سطح در یک ماه اخیر رسیده است. 
کاهش شاخص سهام در بازارهای بین المللی، افت ارزش دلار و تشدید نگرانی های سیاسی تاثیر زیادی بر ادامه روند صعودی قیمت جهانی طلا داشته است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از رویترز، قیمت طلا در بازارهای بین المللی در آغاز مبادلات امروز سه شنبه نزدیک به بالاترین سطح در یک ماه اخیر رسیده است.
بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز سه شنبه با 0.1 درصد افزایش به بیش از 1269 دلار رسیده است. ادامه نگرانی ها درباره بحران مالی و بدهی یونان نیز موجب شده است تا ارزش یورو در برابر سایر ارزهای معتبر بین المللی تحت فشار بیشتری قرار گیرد.
در حالی که مذاکرات بین یونان و نهادهای بین المللی برای اعطای کمک های مالی جدید ادامه دارد، بحران بدهی آتن سرمایه گذاران بین المللی را به شدت نگران کرده است.
در حالی که انتخابات سراسری آلمان و هلند در پیش است، متئو رنتسی نخست وزیر سابق ایتالیا نیز خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام این کشور همزمان با انتخابات آلمان شده است.
انتخابات سراسری بریتانیا نیز قرار است 8 ژوئن برگزار شود، نظرسنجی ها نشان می دهد که پس از وقوع حمله تروریستی اخیر به کنسرت شهر منچستر احتمال پیروزی قاطع محافظه کاران به رهبری ترزا می نخست وزیر به شدت کاهش یافته است.
در حالی که ترزا می گفته است که اگر با مقام های اتحادیه اروپا برای خروج از این بلوک اقتصادی و سیاسی به توافق نهایی دست پیدا نکند، بدون توافق بریتانیا را از اتحادیه اروپا خارج خواهد کرد ولی جرمی کوربین رهبر حزب کارگر تاکید کرده است که در صورت پیروزی در انتخابات ژوئن، قطعا می تواند به توافقنامه ای برای برگزیت دست یابد.در حالی که حزب محافظه کار بریتانیا در نظرسنجی های اولیه پیشتازی دو رقمی نسبت به حزب کارگر داشت، این رقم در تازه ترین نظرسنجی ها به 6 درصد کاهش یافته است.
ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا نیز در تازه ترین اظهارات خود تاکید کرد: رشد اقتصادی منطقه یورو احتمالا بهبود خواهد یافت ولی نرخ تورم همچنان دورتر از اهداف ما خواهد بود و به همین علت اقتصاد اروپا همچنان به سیاست های محرک پولی نیاز دارد.
وزیر دارایی یونان نیز تاکید کرده است که وزرای دارایی منطقه یورو باید در نشست آتی خود به توافق نهایی برای حل و فصل بحران بدهی این کشور و بازگشت آتن به بازارهای بین المللی اوراق قرضه دست یابند.
به نظر می رسد قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر نشست ژوئن بانک مرکزی آمریکا قرار خواهد داشت. در حالی که گمانه زنی های زیادی نسبت به افزایش نرخ بهره در این نشست وجود دارد، امارهای متناقضی درباره اوضاع اقتصادی آمریکا منتشر می شود.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 187
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران