پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 264338 تاریخ : 1395/10/23-11:29:23
,17,25,
معادنی که کمتر از 50 درصد پیشرفت داشته باشند، تعطیل می شوند

معادنی که کمتر از 50 درصد پیشرفت داشته باشند، تعطیل می شوند

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: امروزه معدن کاری در دنیا به سمت بزرگ مقیاس پیش رفته و باید در این راستا مسئولین معدنی استانها کمک کنند .

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، جعفر سرقینی در همایش یک روزه معاونین امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استانها با بیان این مطلب افزود: البته این نکته که معادن کوچک نیز در مناطق محروم به نوبه خود اشتغال زاست جای شک نیست ولی در مجموع بایدبه تجمیع معادن کوچک مقیاس بیندیشیم.

به گفته سرقینی؛ این معاونت هم اکنون مهم ترین سیاستی که دنبال می کند اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در بخش معدن و تکمیل زنجیره های تولید فلزات نظیر آهن و مس می باشد.

وی ادامه داد:  در نیمه نخست امسال رشد بخش مسکن 13 درصد منفی بوده و از آنجایی که 70 درصد از معادن کشور مربوط به مسائل ساختمانی است به طور طبیعی به رشد بخش معدن تاثیر سوء خواهد گذاشت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با انتقاد،  از آمار ارائه شده از سوی بانک مرکزی در خصوص رشد منفی 5.5 درصدی بخش معدن،  آن را نادرست خواند و افزود : این بانک تنها 3 ماده معدنی ذغال سنگ، سنگ آهن و مس را تنها برای 14 معدن لحاظ کرده بود و این درحالی است که هم اکنون بیش از 6هزار معدن فعال در کشور وجود دارد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: امروزه با شهامت می توان اذعان داشت که در تولید کلیه صنایع معدنی به جز ذغال سنگ و منگنز خودکفا شده ایم.

وی در خصوص تعطیلی موقت برخی از معادن بنا به رای شورای معادن گفت: در صورتی که در مرحله اول 50 درصد پیشرفت کار توسط بهره بردار معدنی ملاحظه شد می توان پروانه آن معدن را تمدید نموده و در غیر این صورت برای همیشه آن معدن تعطیل خواهد شد.

سرقینی ضمن تاکید بر لازم الاجرا بودن رای های صادره شورای عالی معادن در استانها یادآور شد :باید بدون ملاحظات به اجرای مر قانون پرداخت.

وی به معاونین معدنی استانها توصیه کرد که استفاده حداکثری از اختیارات تفویض شده ببرند.

سرقینی در خصوص پرداخت حقوق دولتی معادن از سوی بهره برداران معدنی را لازم الاجرا دانست و افزود: به خوش حسابان در این زمینه برابرمصوبات شورای عالی معادن تشویقاتی در نظر می گیریم.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در پایان گفت: پرداختن به آموزش بهره برداران معدنی، ارائه به موقع آمار تولید مواد معدنی همچنین تعامل با سازمان حفاظت محیط زیست و تشویق سرمایه گذاران داخلی و خارجی معادن از جمله مواردی است که باید توسط مسئولین معدن استانها به جدیت پیگیری و اجرا شود.

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 352
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران