پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 306706 تاریخ : 1396/07/25-14:42:53
,13,17,
مطالبات گندمکاران بزودی پرداخت می شود

مطالبات گندمکاران بزودی پرداخت می شود

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تاخیر در پرداخت مطالبات گندمکاران گفت: براساس قول های داده شده این وجوه بزودی تامین اعتبار و پرداخت می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ علی اکبری در بجنورد اظهار کرد: وجوه گندم خریداری شده از کشاورزان در کشور طی سال زراعی گذشته 113 هزار میلیارد ریال است که 70 درصد از این میزان معادل 80 هزار میلیارد ریال پرداخت شده و پرداخت 33 هزار میلیارد ریال باقی مانده تا کنون به تاخیر افتاده است. 

نماینده بجنورد، راز و جرگلان، گرمه، جاجرم و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی افزود: برای پرداخت 30 درصد باقی مانده وجوه گندم، پیگیری هایی انجام شده است و هفته پیش در نشستی با معاون اقتصادی رئیس سازمان برنامه و بودجه مقرر شد این وجوه طی چند روز آتی پرداخت شود.
 
اکبری با بیان اینکه یکی از انتقادهای کشاورزان که اکنون با آن روبه رو هستیم، پرداخت نشدن مطالبات گندمکاران است گفت: این گلایه کشاورزان کاملا به حق است و تولیدکنندگان در حالی به مطالبه خود نرسیده اند که سال زراعی جدید و زمان کشت گندم رسیده است.
 
وی تصریح کرد: کشاورزان برای کشت پاییزه به نقدینگی نیاز دارند اما با وجود گذشت سال زراعی، هنوز وجوه گندم به طور کامل پرداخت نشده است.
 
نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه، جاجرم و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی گفت: در خراسان شمالی هم حدود 63 درصد از وجوه گندم پرداخت شده است.
 
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی افزود: چهارشنبه هفته گذشته نیز در نشستی با مسئولان سازمان برنامه و بودجه مذاکرات مفصلی انجام شد.
 
وی تصریح کرد: قرار شد 32 هزار میلیارد ریال اعتبار از طریق دریافت وام از بانک مرکزی و مبلغی نیز از محل فروش آرد به واحدهای نانوایی ها تامین اعتبار شود تا مطالبات گندم کاران واریز شود. 
 
اکبری افزود: وجوه گندم در نقاط گرمسیری کشور که زمان برداشت زوتر رسیده به طور 100 درصد پرداخت شده اما در نقاط سردسیری هنوز به طور کامل پرداخت نشده است.
 
وی گفت: گندم کاران در نقاط سردسیری همچون خراسان شمالی در حالی به وجوه خود دست نیافته اند که به شرایط هوایی زودتر نسبت به کشت پاییزه اقدام می کنند و اکنون برای این کشت ها نیاز به نقدینگی دارند.
 
نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه، جاجرم و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنابراین گندم کاران نیازمند هستند این مطالبات را دریافت کنند


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 412
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران