پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 349072 تاریخ : 1397/02/29-11:00:50
,14,
مضیف 120 ساله دزفول ثبت ملی می شود

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان:

مضیف 120 ساله دزفول ثبت ملی می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان در چهارمین بازدیدش از بخش چغامیش دزفول گفت: مضیف 120 ساله سادات نوری ثبت ملی و بقعه متبرکه سید نور نیز ساماندهی می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل ازمهر، علیرضا ایزدی  اظهار کرد: مضیف 120 ساله روستای سید نور در صورت صلاحدید و موافقت سادات نوری، ثبت ملی می شود و مرمت و ساماندهی این بنا را بر عهده می گیریم.

ایزدی افزود: همچنین بقعه متبرکه سیدنور نیز از دیگر ظرفیت های گردشگری مذهبی در این بخش است که برای آن برنامه ریزی های لازم را انجام می دهیم. به نظرم تلاش و انرژی مان را روی بقعه بگذاریم تا محوطه بقعه تعیین تکلیف شود و بتوان فضای اطراف را برای گردشگران ساماندهی کنیم.

 مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بیان کرد: هدف ما حل مشکل مردم است و مردم باید از ظرفیت های میراثی و گردشگری منطقه بهره ببرند.

 مضیف سید نور با قدمتی بیش از 120 سال در جنوب غربی شهرک شهید بهشتی در روستای سید نور و جنب مقبره سید نور از توابع بخش چغامیش دزفول واقع شده است. این مضیف محل حل و فصل مشکلات بسیاری از مردم منطقه بود و در دوره ای نقش مکتب را نیز ایفا کرد و شخصیت هایی همچون آیت الله شیخ طعمه سعد و...در این مکان به تدریس مسائل دینی پرداختند. این مضیف اکنون تنها در ایام عید فطر و برای دید و بازدید عید باز می شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 443
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران