پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 266262 تاریخ : 1395/11/18-13:46:56
,13,
مصرف روغن پالم مشکلی ندارد/ مسئول مخفی‌کاری در ایران نیستیم

معاون وزیر کشاورزی کشور مالزی مطرح کرد؛

مصرف روغن پالم مشکلی ندارد/ مسئول مخفی‌کاری در ایران نیستیم

معاون وزیر کشاورزی مالزی گفت: به درخواست رئیس جمهور ایران برای افزایش همکاری‌ ایران و مالزی در بخش کشاورزی و رفع سوءتفاهم‌ها در رابطه با روغن پالم به ایران آمده‌ایم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، هیات تجاری از کشور مالزی به همراه وزیر کشاورزی این کشور به ایران آمده‌اند تا شرایط صادرات پالم این محصول به ایران را بهبود بخشند. به همین خاطر سفارت مالزی برنامه‌ای برگزار کرده که وزرای دو کشور ارتباط و گفتگوی دوجانبه داشته باشند.

داتوک ناگاراجان معاون وزیر کشاورزی مالزی در این مراسم که قرار بود با حضور وزرای دو کشور ایران و مالزی برگزار شود اما تنها معاون وزیر کشاورزی مالزی و مدیر کل دفتر پالم وزارت کشاورزی مالزی برگزار شد، بیان داشت: به درخواست آقای روحانی رئیس جمهور ایران برای توسعه همکاری‌ها در بخش کشاورزی و رفع سوءتفاهمات درخصوص روغن پالم به ایران آمدیم چرا که روابط ایران و مالزی از گذشته مناسب بوده و روز به روز در حال افزایش است.

او افزود: 80 درصد روغن مصرفی کشور مالزی را روغن پالم تشکیل می دهد و ما هر روز از این روغن استفاده می‌کنیم و روغن پالم روغن بدی به حساب نمی‌آید. این نوع روغن در صنایع لبنی کشورهای مختلف استفاده می‌شود و کارخانه‌ها مکلف به درج برچسب بر روی محصولات خود هستند. اگر این کار در کشور شما صورت نمی‌گیرد ما مقصر نیستیم اما روغن پالم از مناسب‌ترین روغن‌ها برای سرخ کردن است که علاوه برایران به سایرکشورها از جمله آمریکایی و اروپایی صادر می‌شود.

ناگاراجان میزان صادرات این روغن به اروپا را پنج میلیون تن اعلام کرد و در ادامه گفت: نمی‌توان رقم صادرات روغن پالم به ایران برای سال جاری را اعلام کرد اما امیدوارم که میزان صادرات در مقایسه با سال گذشته افزایش یابد.  روغنی که به ایران صادر می‌شود همان روغنی است که به کشورهای آمریکایی و اروپایی صادر می‌شود و استانداردهای بین‌المللی و یکسانی برای آن رعایت می‌شود.

معاون وزیر کشاورزی مالزی میزان صادرات روغن پالم در سال گذشته از از مالزی به ایران را 443هزار تن اعلام کرد و گفت: صادرات ازسال 2013 به ایران آغازشده است.

او با اشاره به تفاهمات با ایران در خصوص صدور روغن پالم بیان داشت: امروز قراردادی میان وزرای دو کشور در این باره به امضا نرسید و بعید به نظر می‌رسد که قراردادی در این خصوص منعقد شود اما به دنبال رفع سوءتفاهمات موجود در ایران در مورد روغن پالم هستیم.

گفتی است که  مالزیایی‌ها برای حفظ بازار 700 هزار تنی ایران به دنبال تأسیس یک انجمن مشترک برای آموزش نسبت به نحوه مصرف و کیفیت روغن پالم هستند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 310
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران