پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 353365 تاریخ : 1397/05/09-12:50:06
,6,
مشکل کامیون داران قیمت لاستیک است نه کمبود آن

مشکل کامیون داران قیمت لاستیک است نه کمبود آن

محمدرضا گنجی در خصوص عرضه تایرهای سنگین و باری به کامیون داران گفت: تایرهای سنگین و باری تولید داخل در اختیار تعدادی نماینده و فروشنده رسمی در سراسر کشور قرار گرفته است و رانندگان و مالکان می توانند با در داست داشتن حواله وزارت راه و شهرسازی از این مراکز لاستیک مورد نیاز خود را با قیمت مصوب سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده تهیه نمایند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، محمدرضا گنجی رییس انجمن صنفی تولید کنندگان تایر ایران در خصوص عرضه تایرهای سنگین و باری به کامیون داران گفت: تایرهای سنگین و باری تولید داخل در اختیار تعدادی نماینده و فروشنده رسمی در سراسر کشور قرار گرفته است و رانندگان و مالکان می توانند با در داست داشتن حواله وزارت راه و شهرسازی از این مراکز لاستیک مورد نیاز خود را با قیمت مصوب سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده تهیه نمایند.

محمدرضا گنجی اظهار داشت : تعداد تایرهایی که در انبار نمایندگی های مذکور وجود دارد خیلی بیشتر از نیاز و تقاضای کامیون داران و وزارت راهداری است.

وی در خصوص کیفیت تایرهای داخلی در مقایسه با کیفیت تایرهای وارداتی گفت : علی رغم اینکه بسیاری از کامیون داران اصرار به استفاده از تایرهای وارداتی دارند اما کلیه تایرهای سیمی که وارد کشور می شود و یا شرکت بارز در داخل کشور تولید می کند دارای کیفیت مشابه هستند و استانداردهای یکسانی را باید پاس کنند.

وی افزود : در داخل کشور تایرهای سیمی را فقط شرکت بارز تولید می کند و اختلاف قیمت تایرهای سنگین سیمی تولید شرکت بارز با برندهای خارجی حدود یک میلیون تومان است در حالیکه این تایرها دارای استاندارد ملی ایران بوده و از استانداردهای لازم برخوردارند.

گنجی تاکید کرد : در مورد تایرهای تولید داخل تعداد تایرهایی که در روز تولید می شود، نمایندگی ها، تعداد توزیع روزانه و قیمت فروش همه کاملا مشخص است و هیچگونه ابهامی در مورد تولیدات داخل وجود ندارد.

رییس انجمن صنفی تولید کنندگان تایر ایران در خصوص مشکلات رانندگان کامیون گفت : هیچوقت مشکل کمبود تایر در کشور وجود نداشته است و کامیون داران بیشتر با قیمت تایر مشکل دارند تا کمبود تایر و اینکه قیمت تایر افزایش یافته است به علت افزایش قیمت دلار است.

وی درباره میزان افزایش قیمت تایر گفت : با توجه به افزایش نرخ ارز و به تبع آن افزایش قیمت مواد اولیه که در سال جاری شاهد بودیم قیمت انواع تایرهای تولید داخل 9 درصد افزایش یافته است اما افزایش قیمت تایرهای وارداتی به علت اینکه تعیین قیمت ندارند خیلی بیشتر است و فروشندگان به هر قیمتی که بخواهند تایرهای وارداتی را به فروش می رسانند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 400
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران