پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 351739 تاریخ : 1397/04/12-12:50:59
,5,
مشکل اصلی ایران در توسعه میدان های نفتی کمبود پول، فناوری پایین و تعامل با بازارهای جهانی است

کاظم پوراردبیلی:

مشکل اصلی ایران در توسعه میدان های نفتی کمبود پول، فناوری پایین و تعامل با بازارهای جهانی است

نماینده ایران درهیات عامل اوپک: مشکل اصلی ایران در توسعه میدان های نفتی ناشی از کمبود پول، فناوری پایین و تعامل با بازارهای جهانی است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، حسین کاظم پور اردبیلی نماینده ایران درهیات عامل اوپک، با انتقاد ازناکارآمدی سیاست های اقتصادی و نفتی ایران درسه دهه گذشته، گفت: در ابتدای انقلاب میزان تولید و صادرات نفت ایران وعربستان برابر بود اما این کشور، هوشمندانه درطرح های نفتی سرمایه گذاری کرد به طوری که ظرفیت تولید آن اکنون11میلیون وایران 4 میلیون بشکه در روز است. بدین ترتیب عربستان توانسته جایگاه برتر خود را در اوپک و بازارهای جهانی تثبیت کند و به راحتی بازار نفت را تحت تاثیر قرار دهد.

به گفته وی، مشکل اصلی ایران در توسعه میدان های نفتی ناشی از کمبود پول، فناوری پایین و تعامل با بازارهای جهانی است.
نماینده ایران در هیات عامل اوپک، در این نشست به اهمیت بخش بین الملل رسانه ها پرداخت و گفت: چند ماه آینده انتخابات کنگره آمریکا برگزار می شود؛ باید از اکنون برای تاثیرگذاری بر افکارعمومی مردم آن کشور فعالیت کرد.
کاظم پور اردبیلی افزود : به عنوان نمونه، افزایش قیمت ناشی از تحریم نفتی ایران می تواند نرخ انرژی و بنزین در آمریکا را تحت تاثیر قرار دهد که به زیان مصرف کنندگان آمریکایی است.
وی با تشریح وضعیت بازار جهانی نفت پس از برگزاری نشست اوپک، گفت: رسانه ها علاوه بر خودداری از انتشار مطالب احساسی علیه برخی کشورهای عضو این سازمان می توانند با پرداختن به پیامدهای منفی تحریم نفتی ایران که باعث افزایش قیمت بنزین و.. می شود بر افکارعمومی آمریکا در آستانه انتخابات کنگره تاثیر بگذارند.
نماینده ایران در هیات عامل اوپک از رسانه ها خواست هوشمندانه به موضوع ائتلاف نفتی عربستان و آمریکا، بپردازند و از انتشار مطالب تحریک کننده خودداری کنند.
وی از رسانه ها خواست مطالب مستدل و مستند درباره تاثیر منفی افزایش تولید نفت عربستان بر بازارهای جهانی و سازمان اوپک منتشر کنند.
کاظم پور اردبیلی اظهار داشت: در یکصد و هفتاد و چهارمین نشست اوپک که در وین برگزار شد، ایران توانست جلوی برنامه عربستان برای افزایش حدود 2 میلیون بشکه ای نفت از طریق این سازمان را بگیرد.
وی نماینده ایران در هیات عامل اوپک درباره روسیه نیز گفت: به دلایل اقتصادی و سیاسی ناچار به همراهی با روسیه هستیم و نمی توان چندان به آن انتقاد کرد. البته باید توجه داشت که ایران مشکل چندانی با روسیه در بازارهای جهانی نفت ندارد.
نماینده ایران درهیات عامل اوپک ادامه داد: همچنین باید توجه داشت که روسیه با اخذ وام ها و فاینانس های هنگفت، در پنج سال گذشته، توانسته ظرفیت تولید خود را به حدود 11 میلیون بشکه در روز برساند.
وی اضافه کرد: اکنون موعد بازپرداخت بدهی های نفتی روسیه نزدیک شده و این کشور ناچار است که میزان تولید خود را بالا ببرد.
کاظم پور اردبیلی افزود: البته میزان افزایش تولید روسیه، چندان زیاد نیست و در حد 200 هزار بشکه می تواند باشد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 309
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران