پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 267721 تاریخ : 1395/12/15-17:11:01
,1,16,
مشتریان هوشمند و وفادار بانک سرمایه اجازه نمی دهند هیچ شایعه ای در کار بانک ایجاد اخلال کند

مشتریان هوشمند و وفادار بانک سرمایه اجازه نمی دهند هیچ شایعه ای در کار بانک ایجاد اخلال کند

نشست صمیمانه مدیر عامل و مدیران ارشد بانک سرمایه با خبرنگاران و روزنامه نگاران در روز 15 اسفندماه با حضور گسترده و مسئولانه اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک سرمایه، در این نشست که به مدت دو ساعت و نیم و از ساعت 9 تا 11 و 30 برگزار شد، دکتر محمدرضا خانی؛ عضو هیات مدیره و مدیرعامل بانک سرمایه، دکتر علیرضا زارعی؛ معاون مالی مدیر عامل و عضو هیات عامل، دکتر مریم شیخی؛ سرپرست اداره حقوقی و امور قراردادها، قباد بهادری نژاد؛ معاون بانکی مدیر عامل و عضو هیات عامل و علی رضا علی محمدی؛ رئیس اداره پیگیری و وصول مطالبات بانک حضور داشتند و به سئوالات و مطالبی که از سوی خبرنگاران و نمایندگان رسانه های جمعی مطرح شد، پاسخ دادند.

رسانه ها زبان گویا و پل ارتباطی بین مردم و سازمانها هستند
در ابتدای این نشست دکتر محمدرضا خانی عضو هیات مدیره و مدیر عامل بانک سرمایه با تاکید بر این نکته که اعتقاد داریم رسانه های جمعی، خبرنگاران و  نمایندگان رسانه های جمعی، زبان شفاف و گویای سازمان ها و پل ارتباطی قابل اتکاء بین هر سازمان و نهاد و مشتریان آن هستند، گفت: ما عمیقا به این معنا که رسانه ها به عنوان ناظری امین و صادق بهترین رابط بین سازمان ها، نهادها و مراکز اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی دیگر سازمان ها هستند باور داریم و به همین جهت احساس می کنیم که قضاوت رسانه های حرفه ای و آگاه و دلسوز نسبت به منافع ملت و سازمان ها، محکی بزرگ و سازنده برای هر سازمان و نهادی است.
دکتر خانی افزود: ما همواره در صدد هستیم تا با ارائه عملکرد و شفاف سازی فعالیت ها و اقدامات بانک سرمایه مسیری را طی کنیم تا با فراهم کردن زمینه قضاوت های صحیح و اصولی در کنار رسانه ها در خدمت حفظ منافع و سرمایه سهامداران و مشتریان هوشمند و آگاه بانک سرمایه باشیم.
مدیر عامل بانک سرمایه در پاسخ به سئوالی در مورد شایعات اخیر در مورد بانک سرمایه که عمدتا در فضای مجازی پخش و دست به دست شده است، نیز گفت: بدهکاران و کسانی که با شیوه های مختلف تسهیلاتی را از بانک سرمایه گرفته اند و با گستاخی حاضر به برگرداندن سرمایه و پول سهامداران و مشتریان و مردم عزیز نیستند، بدون برنامه روز 155 اسفند را برای فضاسازی و گسترش پخش شایعات خود در نظر نگرفته اند، چون این روز آخرین مهلتی است که به بدهکاران، بخصوص بدهکاران کلان بانک سرمایه که 211 نفر هستند داده شده است تا با مراجعه به مراکز قضایی و قانونی تکلیف خود را با این موضوع و بازگرداندن پول های بانک روشن کنند.
وی اعلام کرد: از روزی که مبارزه با بدهکاران بانک و فرایند احقاق حقوق سهامداران و مشتریان بانک کلید خورد، موتور تخریب و شایعه سازی، مفسدین، کلاهبرداران و کاسبکارانی که حاضر به بازگرداندن بدهی خود نبودند روشن و بد اخلاقی ها و شایعه سازی ها آغاز شد. آن ها برای تخریب بانک و مسئولان آن ابتدا شایعه ادغام را مطرح کردند که توسط این بانک و بانک ملت رسما تکذیب شد و زمانی که از این حربه ناکارآمد، نتیجه مطلوب نگرفتند، مسئله ورشکستگی بانک سرمایه را با تعیین تاریخ یعنی 155 اسفند ماه شایع کردند که این جا هم تیرشان به سنگ خورد و با حضور مسئولانه و هوشمندانه مردم و مشتریان و سهامداران نتوانستند از این بد اخلاقی و فریب خود نتیجه ای بگیرند.
دکتر خانی با اعلام این که این افراد طی 11 سال گذشته از زیر بار بدهی خود و پرداخت آن فرار کرده اند، تاکید کرد: مردم با هوش ما دیگر این شانتاژها و بد اخلاقی ها و فریب ها را باور نمی کنند و ما مطمئن هستیم که تا مبارزه با فساد و کلاهبرداری هست، شایعه و فریب و تخریب هم هست و تا مبارزه هست ما هستیم و خودمان را برای مقابله با این فضاهای ساختنی و غیر واقعی آماده کرده ایم و ضمن پیگیری راه های قانونی، برخورد با این افراد، در هر مرحله و زمانی که لازم باشد، با حضور در فضاهای رسانه ای گزارشات شفاف، روشن و آگاهی بخشی را به محضر ملت بزرگ ایران، سهامداران و مشتریان ارزشمند بانک عرض خواهیم کرد.
دکتر خانی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران تعداد بدهکاران کلان این بانک را 21 نفر اعلام کرد و گفت: این افراد که قبلا رقیب هم بوده اند، حالا که در بدهی به بانک سرمایه فصل مشترکی پیدا کرده اند، با هم رفیق شده اند و شایعاتی را از نوع اخبار دروغ و بی اساسی که این چند ماهه انتشار داده اند،  منتشر می کنند و حالا که با همراهی نهادهای ناظر و قضایی مجبور به برگرداندن اموال و سرمایه های مردم شده اند، دست به هر کاری میزنند تا خدمتگزاران در این بانک را خسته و یا با ترفندهای خاص خود چند روزی بیشتر برای کلاهبرداری و فساد خود مهلت بگیرند.

امیدواریم بدهکاران زودتر بدهی خود را بپردازند و مشکلات خودشان را بیشتر نکنند
در ادامه این مراسم، علی رضا علی محمدی؛ رئیس اداره پیگیری و وصول بانک سرمایه نیز با اشاره به میزان مطالبات بانک سرمایه، گفت: میزان مطالبات غیر جاری بانک 73 هزار میلیارد ریال است که از ابتدای سال 1395 تا کنون مبلغ 133 هزار میلیارد ریال وصولی داشته ایم و طی دو ماه و چند روز اخیر یعنی از اول دی ماه تا کنون حدود 500 میلیارد ریال وصول و همچنین معادل 3 تا 4 هزار میلیارد ریال املاک مرغوب شناسایی معرفی شده اند که توسط کارشناسان دادسرای پولی و بانکی ارزیابی شده تا در ارتباط با بدهی این افراد تهاتر صورت گیرد. با توجه به اقدامات خوب انجام شده و نتایح حاصل از آن، امیدواریم بدهکاران هرچه زودتر بدهی خود را بپردازند و مشکلات خودشان را بیشتر نکنند.

آمادگی داریم سرمایه بانک را تا 600 درصد افزایش دهیم
در ادامه این برنامه دکتر علی رضا زارعی معاون مالی مدیر عامل و عضو هیات عامل بانک هم در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مبنی بر وضعیت سهام بانک در بازار بورس و حفظ منافع مشتریان که تحت الشعاع عملکرد بانک قراردارد، گفت: در خصوص وضعیت سهام بانک در بازار بورس و اشاره ای که یکی از خبرنگاران به بسته بودن نماد بانک سرمایه دارند، باید بگویم که ما در بانک سرمایه ابتدا به دنبال شفاف سازی عملکرد بانک برای سهامداران و مشتریان  هستیم که با هماهنگی نهادهای نظارتی صورت می گیرد و انشاءاله این شفاف سازی در روزهای آتی صورت خواهد گرفت تا سهامداران از وضعیت اصولی بانک مطلع شوند و بتوانند درست تصمیم بگیرند. ضمنا ما علاوه بر شفاف سازی، برنامه ای برای مدیریت مالی بانک داریم که در همین راستا به بانک مرکزی اعلام کرده ایم آمادگی داریم سرمایه بانک را تا 600 درصد افزایش دهیم که منتظر ابلاغ نظر بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران هستیم.

خودمان را تابع مقررات بانک مرکزی می دانیم
در این برنامه دکتر خانی در پاسخ به سئوال یک خبرنگار با عنوان اعلام نرخ 24 درصد سود تسهیلات برای مشتریان و سرمایه گذاران بانک هم گفت: بانک در واقع وکیل مشتریان و موکلان خود است که برای سرمایه گذاری به بانک مراجعه می کنند و روسای شعب ما به عنوان مشاور مالی و بنا به تخصص و شناختی که از بازار دارند، پیشنهاداتی را مطرح می کنند و در قبال سئوال و پرسش مشتریان مبالغی را به عنوان سود پیش بینی شده سپرده به آنان اعلام می کنند که قطعا این اعداد نهایی و قطعی نیست و در این خصوص ما تابع مقررات بانکی هستیم و اعتقاد داریم که رعایت مقررات و سقف های ارائه شده برای تسهیلات به نفع همه یعنی بانک ها و مردم است.
دکتر خانی در خصوص این سئوال که آیا در بین بدهکاران بانک از سهامداران هم کسی یا موسسه ای حضور دارد، گفت: 38 درصد سهام بانک سرمایه متعلق  به بخش خصوصی است و آن ها به طور طبیعی می توانند تسهیلاتی از بانک دریافت کنند که در این بین بدهی های معوقی هم وجود دارد، اما ما از این بدهکاران هم اموال و املاکی را شناسایی کرده ایم که ارزش آن بیشتر از بدهی آنان است و ضمن تهاتر املاک، در حال تسویه آن هستیم.
در این مراسم سئوالات دیگری هم در ابعاد مختلف فعالیت های بانک، ارتباط آن با صندوق ذخیره فرهنگیان و ماهیت حقیقی یا حقوقی بودن بدهکاران بانک سرمایه مطرح شد که دکتر خانی اظهار داشت: فعالیت های بانک سرمایه بر اساس قانون عملیات بانکی روشن و شفاف است و در خصوص مسائل صندوق ذخیره فرهنگیان بهتر است، منتظر اظهار نظر مراجع قانونی و قضایی باشیم و ضمنا بدهکاران بانک سرمایه افراد حقیقی و معمولی بوده اند که بعد از دریافت تسهیلات و داشتن سرمایه به افراد خاص تبدیل شده اند.


اگر بدهکاران بانک فکر و مغز اقتصادی داشتند، برای بانک و مردم اینهمه مشکل درست نمی کردند
در همین ارتباط و درباره ماهیت بدهکاران بانکی، دکتر مریم شیخی سرپرست اداره حقوقی و امور قراردادهای بانک نیز گفت: من هم خرسندم که امروز و در فضایی رسانه ای با خبرنگاران و نمایندگان رسانه های جمعی صحبت می کنم. وی افزود: نباید خیلی این افراد را غیر معمولی تصور کنیم. این ها هم مانند من و شما افراد معمولی و عادی هستند که البته اگر فکر و مغز اقتصادی داشتند و تسهیلات دریافت شده را در مسیرهای درست و اصولی مصرف می کردند، امروز برای خودشان، بانک و مردم این همه مشکل درست نمی کردند.
وی افزود: ما مذاکرات متعددی با این افراد داشته ایم و خیلی هم نبابد تصور کرد که به کانون های خارجی وابسته هستند، متاسفانه در سال های اخیر درب ها باز مانده است و عده ای با غارتگری و بی مسئولیتی تسهیلاتی دریافت کرده اند و این مشکلات پیش آمده است.
دکتر شیخی اعلام کرد: تنها معضل کنونی ما بدهکاران کلان بانکی هستند که پول را برده و خورده اند و نمی خواهند آن را بازگردانند و حالا هم با دست زدن به شایعات و فریبکاری می خواهند این برگرداندن اموال و پول بانک را به تعویق بیندازند.
گفتنی است که طی شش ماه گذشته بیش از سه نشست خبری با دعوت و حضور خبرنگاران و نمایندگان رسانه ای جمعی و سایت های خبری فعال در فضای  مجازی برگزار شده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 132
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران