پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 349596 تاریخ : 1397/03/03-15:34:35
,17,
مشارکت 1000 شرکت حمل و نقل با گمرک

برای پیشگیری از قاچاق کالا؛

مشارکت 1000 شرکت حمل و نقل با گمرک

گمرک ایران از مشارکت بیش از 1000 شرکت حمل و نقل بین المللی با گمرک برای تجارت سالم و پیشگیری از قاچاق کالا خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی گمرک ایران، بر اساس این برنامه مشارکت، شرکتهای حمل و نقل ملزم به ارائه اطلاعات دقیق و شفاف از فهرست محموله ها هستند.

فهرست محموله ها یا مانیفست بار شامل اطلاعات محموله به تفکیک نوع کالا، وزن و دیگر مشخصات است که­ امروز کاملا الکترونیکی و از طرف شرکت های حمل و نقل قبل از صدور ترخیصیه به گمرک ارسال می شود و این کار موجب شده تا اطلاعات کامل تر، معتبر و قابل اعتمادی در اختیار گمرک قرار گیرد و به نوعی شرکت های حمل و نقل در تجارت سالم و پیشگیری از قاچاق کالا درگیر شده اند.

اطلاعات کالاها به محض حمل به صورت الکترونیکی به مقصد ارسال می‌شود، یعنی­ به محض حرکت وسیله حامل کالا از مبدا و تا قبل از رسیدن به مقصد، ورود اطلاعات و مشخصات کالاها به صورت الکترونیکی به گمرک ارسال و در پایگاههای اطلاعاتی گمرک ثبت می شود.

در این جهت، همه شرکت‌های کشتیرانی و حمل‌و نقل برای صدور ترخیصیه، مانیفست کالاهای خود را به صورت الکترونیکی در سامانه جامع امور گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی ثبت می کنند. با کمک این فرآیندها ، امکان ارسال اطلاعات­ بارنامه و مانیفست پیش از اظهار از هر نقطه‌ای از جهان وجود دارد و در کنترل های بعدی این اطلاعات در سامانه جامع گمرکی با بارنامه الکترونیک، فاکتور و عدل بندی و اظهار الکترونیک، اطلاعات ثبت سفارش، گواهی بازرسی در مبدا و اطلاعات ایکس ری ها در گمرک تطبیق داده می شوند.

با این اقدام، گمرک به راحتی و به صورت هوشمند بر اصالت اطلاعات بارنامه ها و مانیفست اظهارنامه ها پی می برد و در صورت مغایرت در ورود اطلاعات شرکت های حمل و نقل، امکان ادامه فعالیت برای این شرکت ها وجود نخواهد داشت و گمرک عملا این شرکت ها را در برنامه تجارت سالم و پیشگیری از قاچاق کالا درگیر کرده است . 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 311
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران