پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 250251 تاریخ : 1395/09/10-15:43:53
,11,17,

معاون وزیر راه 7 ماه پس از انتصاب:

"مسکن" از نام سازمان ملی زمین و مسکن خط می‌خورد

معاون وزیر راه و شهرسازی در هفمین ماه حضورش در سازمان ملی زمین و مسکن از تغییر نام این زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی خبر داد و گفت: با اتمام مسکن مهر از مشارکت در ساخت انبوه مسکن جدا می شویم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، حمیدرضا عظیمیان با بیان این که تدبیر عدم دخالت دولت در ساخت و ساز مسکن به دلیل مشکلات اتخاذ شد، اظهار کرد: 60 درصد ساخت مسکن مهر (2.2 میلیون واحد) برعهده سازمان ملی زمین و مسکن است که با اتمام آن، سازمان از مشارکت در ساخت مسکن انبوه جدا می‌شود.

وی با بیان این‌که بر اساس ماده 100 سازمان ملی زمین و مسکن باید زمین را به قیمت تمام‌شده در اختیار خدمات عمومی قرار دهد، تصریح کرد: در مورد شهرهای جدید، شرکت عمران شهرهای جدید مستقل عمل می‌کند و در حریم و محدوده شهرها اقدام به واگذاری زمین به سازمان گردشگری برای راه‌اندازی سایت گردشگری برای استفاده عموم می‌کند. اما شهرهای جدید، قوانین خود را دارند که در آن موارد، سازمان ملی زمین و مسکن مسئولیت و دخالتی ندارد.

وی گفت: اگر در کنار شهرهای جدید زمینی موجود باشد و کاربری آن نیز گردشگری پیش‌بینی شده باشد ما این مکان را به مراکز عمومی تبدیل می‌کنیم تا از مهاجرت به کلانشهرها جلوگیری کرده و به بالا رفتن سطح زندگی در شهرهای میانی و کوچک کمک کنیم. حمایت از شهرهای کوچک و میانی و حمایت از آنها در دستور کار برنامه‌های سازمان ملی زمین و مسکن است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام موافقت تغییر نام سازمان ملی زمین و مسکن به سازمان ملی زمین گفت: بخشی از ساخت مسکن به عهده شهرهای جدید است در حالی‌که معتقدم دولت نباید در اجرای مسکن دخالت داشته باشد و تنها باید نقش سیاستگذار و ناظر و نهایتا طراحی اصلی را ایفا کند.

عظیمیان اردیبهشت امسال طی حکمی از سوی وزیر راه و شهرسازی جایگزین پژمان شده بود. به نظر می‌رسد تغییر نام سازمان ملی زمین و مسکن یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کاری معاون وزیر طی 7 ماه اخیر است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 375
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران