پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 251600 تاریخ : 1395/09/23-16:09:32
,17,25,
«مس» 3 شرکت مشترک با خارجی ها ایجاد می کند

«مس» 3 شرکت مشترک با خارجی ها ایجاد می کند

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران اعلام کرد: صنعت مس بعد از رفع تحریم ها و برجام، مسیر رشد و توسعه را طی کرده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از ایمیدرو، احمد مرادعلیزاده گفت: بعد از برجام ورود شرکت های خارجی برای مذاکره افزایش یافته و در حال ایجاد 3 شرکت مشترک (جوینت ونچر) با شرکت های ژاپنی ، استرالیایی – کانادایی و گرجستان هستیم.

وی "اکتشاف" و "زیرساخت" را دو مقوله مهم در توسعه صنایع معدنی ذکر کرد و افزود: همچنین باید به موضوع آب به طور جدی توجه و در این زمینه سرمایه گذاری شود.

مرادعلیزاده با بیان اینکه دولت ها باید در زمینه توسعه اکتشافات و زیرساخت ها اقدام کنند، گفت: پروژه انتقال آب خلیج فارس که اکنون با همکاری سه شرکت مس، چادرملو و گل گهر در حال انجام است و 25 درصد هم پیشرفت فیزیکی دارد، می تواند به عنوان نخستین طرح ملی انتقال آب برای سرمایه گذاران جذاب باشد.

وی افزود: پروژه انتقال آب خلیج فارس به حدود 1.5 میلیارد یورو سرمایه گذاری نیاز دارد و شرکت های خارجی می توانند در این پروژه سرمایه گذاری کنند.

مرادعلیزاده همچنین پیشنهاد کرد در استان هایی که دچار بحران کمبود آب هستند، "بازار آب " ایجاد شود.

وی افزود: گفته می شود ایران بهشت زمین شناسان و زمین شناسی است اما معلوم نیست بهشت معدنکاری باشد. معدن و صنایع معدنی با هم تفاوت دارند؛ در بخش معدن ، زمین حرف اول را می زند و در صنایع معدنی، اول خلاقیت و فکر است لذا باید به اجبار کشور را به سمت توسعه اکتشافات و زیرساخت ها ببریم.

مدیرعامل شرکت مس اظهار کرد: چنانچه توسعه اکتشافات و زیرساخت ها با همکاری دولت و بخش خصوصی توانمند و همچنین بهره گیری از تکنولوژی های نوین جهانی انجام شود، کشور مسیر رشد و توسعه را بیش از گذشته طی خواهد کرد.

به گفته وی اگر زیرساخت ها و اکتشافات به نقطه مطمئن برسد، قطعا بخش خصوصی و سرمایه گذاران وارد خواهند شد.

وی ادامه داد: اهداف راهبردی شرکت مس شامل توسعه ذخایر و کشف معادن جدید، استمرار فعالیت های جدید، اکتشافات کانسارهای پنهان ، مشارکت و جذب سرمایه گذاران در پروژه های اکتشافی ، توسعه پایدار و افزایش بهره وری است.

مدیرعامل شرکت مس با بیان اینکه در 10 سال گذشته به دلیل تحریم نتوانستیم ارتباط محکمی با خارجی ها داشته باشیم، گفت: در حوزه مس، هیچ ذخیره ای به ذخایر قبلی افزوده نشده و به همین دلیل نیاز به استفاده از شرکت های معتبر خارجی محسوس است.

وی همکاری های بین المللی در بخش معدن را مهم خواند و افزود:با دانشگاه کلمبیا توافق شده تا با دانشگاه شهیدباهنر کرمان ، تبریز و شرکت مس در زمینه علوم زمین شناسی و کانسارهای پنهان کار کند.

مرادعلیزاده با بیان اینکه ظرفیت تولید 400 هزار تن مس را برای 30 سال آینده تضمین خواهیم کرد، گفت: میزان تولید مس محتوا که در سال 93 برابر با 214 هزار تن بود، در سال جاری به حدود 280 هزار تن می رسد.

به گفته وی شرکت مس در ردیف 10 شرکت برتر بورسی به لحاظ سودآوری است ضمن اینکه در بخش تولید، روند مطلوبی را طی می کند.

مدیرعامل شرکت مس همچنین از راه اندازی معدن مس چهل کوره با تولید سالانه 15 تا 17 هزارتن در استان سیستان و بلوچستان در سال جاری خبر داد .

مرادعلیزاده گفت: شرکت مس در مجموع 18 پروژه در دست اجرا دارد که تا پایان امسال 5 پروژه آن افتتاح می شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 342
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران