پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 282885 تاریخ : 1396/05/23-15:01:42
,17,
مزیت های شبکه ریلی بار در عرصه ملی و ترانزیت تقویت می شود

مزیت های شبکه ریلی بار در عرصه ملی و ترانزیت تقویت می شود

معاون بهره برداری سیر و حرکت راه آهن تاکید کرد : باید مزیت های نسبی شبکه ریلی بار در مقایسه با هزینه جاده ها ، تقویت شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ،حسین عاشوری امروز در نشست خبری با تاکید بر لزوم توسعه حمل و نقل ریلی در جابجایی بار و مسافر، اظهار داشت: در کشورهای توسعه یافته هزینه عوارض عبور کامیون‌ها از جاده‌ها بالاست و همین موجب به صرفه بودن شبکه ریلی در جابجایی کالا در این کشور‌ها شده است.

وی بر لزوم توجه به حمل و نقل ترکیبی تاکید کرد و گفت: کشورهای توسعه یافته به لجستیک فکر می‌کنند و همه عوامل درگیر در حمل و نقل نظیر مدل‌های حمل و نقل، انبار‌ها و.. با هم ترکیب می‌شوند.
عاشوری ادامه داد: در کشور ما در برنامه‌هی سوم تا ششم توسعه در بحث حمل و نقل به مزایای عدیده ریلی اشاره شده و در اولویت قرار گرفته، اما در 20 سال اخیر توجه جدی به راه‌آهن نشده است و منابع مرتبط با آن تخصیص نیافت.

افتتاح طرح‌های ریلی که 15 سال قبل گلنگ‌شان خورد
وی ادامه داد: همین پروژه‌های ریلی که امسال افتتاح می‌شود، 15 سال پیش کلنگ‌زنی شده است.
عضو هیئت مدیره راه‌آهن ادامه داد: در حوزه ریلی باید اتفاقات مثبت در بودجه‌های سالانه
منظور شود، لایه مدیریت میانی ارگان‌های مختلف نیز همراه باشند و تصمیمات سلیقه‌ای وجود نداشته باشد.
عاشوری گفت: امسال اولین سال اجرای برنامه ششم توسعه است و هدف‌گذاری شده که 150 درصد رشد ترانزیتی داشته باشیم و این رقم بزرگی است.
معاون بهره برداری سیر و حرکت راه آهن گفت:: کارگروهی برای حمل و نقل بین‌المللی ریلی با حضور 11 مدیر کل مرزی و ستادی راه‌آهن ایجاد کرده‌ایم تا موضوعات ترانزیت و واردات و صادرات را پیگیری کنند.
عاشوری ادامه داد: عمده تعاملات ترانزیتی ما با آسیای میانه است و هر دو طرف در این باره نقش اصلی دارند، اما برای توسعه ترانزیت باید به دیگر کشور‌ها توجه کنیم و امسال با پاکستان، افغانستان، ترکیه و آذربایجان تعاملات ریلی گسترده‌ای برقرار کرده‌ایم.
وی افزود: با ترکیه برای رسیدن به رقم یک میلیون تن تبادل کالا در نقطه مرزی رازی به تفاهم رسیده‌ایم و همچنین با پاکستان برای رشد 100 در صدی جابجایی بار در نقطه مشترک مرزی، تفاهم کردیم.
وی افزود: در سال جاری در جلساتی با اتاق بازرگانی ایران و تهران به آن‌ها اعلام کرده‌ایم که به صادرکنندگان تخفیف‌های ویژه می‌دهیم.
عضو هیئت مدیر راه‌آهن درباره قطارهای پرسرعت گفت: در دنیا فعلا فقط یک قطار عملیاتی با سرعت 370 کیلومتر به بالا داریم که قطار شانگهای تا فرودگاه به مسافت 40 کیلومتر و سرعت 430 کیلومتر است.
وی گفت: 20 درصد قطار‌ها در کشورهای توسعه یافته دارای سرعت بالا هستند.
عضو هیئت مدیر راه‌آهن اظهار داشت: قطارهای حومه‌ای موضوع مغفول حمل و نقل ریلی است که با تاکید وزیر راه، راه‌آهن به توسعه آن پرداخت.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 336
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران