پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 278406 تاریخ : 1396/01/19-12:42:48
,10028,
مرگ 181 تن با گاز در 11 ماه سال گذشته

پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد:

مرگ 181 تن با گاز در 11 ماه سال گذشته

اداره کل پزشکی قانونی استان تهران از مرگ 181تن در اثر مسمومیت با گاز منواکسید کربن از ابتدای فروردین تا پایان بهمن ماه سال گذشته (1395) در این استان خبر داد .

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از اداره کل پزشکی قانونی استان تهران، این شمار مرگ در اثر مسمومیت با این گاز در11 ماه سال95 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن (1394) با شمار فوت شدگان در اثر مسمومیت با گازمونواکسید کربن 123 مورد 2/47 درصد افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش از کل فوت شدگان در اثر مسمومیت با گاز منو اکسید در11 ماهه سال گذشته133 تن مرد و 48 تن زن بودند. پیش ازاین نیز سازمان پزشکی قانونی از افزایش 29،1درصدی شمار مرگ ها بر اثر مسمومیت با گاز منواکسید کربن از ابتدای فروردین تا پایان دی ماه سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته(1394) در کشور خبر داد بود.
همچنین در 10ماهه سال گذشته 568 تن بر اثر مسمومیت با گاز منواکسیدکربن جان خود را از دست دادند،که 415 تن مرد و 153 تن زن بودند. 
گاز منواکسیدکربن ،گازی سمی است که از احتراق ناقص کربن به وجود می آید که رنگ و بوی خاصی ندارد و به همین دلیل آن را قاتل خاموش می نامند. 
وقتی این گاز، وارد سیستم تنفسی شخصی شود بلافاصله با گلبول های قرمز شخص ، وارد واکنش شده و باعث می شود تا اکسیژن کمتری به اعضای بدن برسد که اولین عوارض این مساله در ابتدا، سوزش چشم ها و فرد ، پس از سپری شدن زمانی بین یک تا 2 ساعت، بسته به غلظت گاز کربن منواکسید موجود در مکان ، احساس خواب آلودگی و خستگی مفرط می کند. 
افرادی که در یک فضای سربسته در معرض استنشاق این گاز قرار می‌گیرند ابتدا احساس کرختی و خواب آلودگی می‌کنند و در صورتی که هرچه سریع تر مکان را ترک نکنند و یا هوای تازه تنفس نکنند دچار بیهوشی و در نهایت خفگی می‌شوند. 
کودکان ، سالمندان ،افراد با سابقه بیماریهای قلبی - ریوی و افراد با مبتلا به بیماری های خونی بیشتر از سایرین دچار عوارض ناشی از مسمومیت با گاز CO می شوند. 

 


مبع:ایرنا



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 299
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران